تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745276
شناسه : 3745276
تاریخ :
نسبت به تخلفات اداری ثبت‌نام مدارس حساسیت بالایی وجود دارد اقتصاد ایران: اصفهان-مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید نسبت به تخلفات اداری در ثبت‌نام مدارس حساسیت ویژه داشت چراکه این امر مصداق حق‌الناس و ظلم به مردم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ابراهیمی پیش از ظهر یکشنبه در گردهمایی رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهٔ شهدا اظهار کرد: امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) پیام‌آوران عاشورا بودند که جهان را تحت تأثیر خود قرار دادند و یاد آنان را در ایام ماه صفر گرامی می‌داریم.

وی با محکوم کردن جنایات اسرائیل و سکوت حکام عرب، افزود: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در حرکت‌های آزادی‌خواهانه بود؛ چرا که پیش از انقلاب نهضت‌های آزادی‌بخش منش سوسیالیستی داشت ولی با پیروزی انقلاب اسلامی که الهام گرفته از قیام عاشورا و امام حسین (ع) بود، نهضت‌های آزادی‌بخش در سراسر جهان رنگ و بوی دینی گرفت.

ابراهیمی ارتباط تنگاتنگ نهضت‌های آزادی‌بخش با انقلاب اسلامی را نشان گره خوردن آن با ارزش‌های اسلامی دانست و بیان داشت: نقطه عطف حرکت آزادی‌بخش فلسطین، انتفاضه بود که با حرکت حماس شکل گرفت و قیام علیه اسرائیل، تبدیل به قیام مسلحانه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه به اعتقاد اندیشمندان، تاریخ فلسطین را می‌توان به پیش و پس از طوفان الاقصی تقسیم کرد، اذعان داشت: نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مقتدر نظامی ایران با دفاع ظفرمندانه در عملیات وعده صادق ضرب شست محکمی به رژیم غاصب اسرائیل نشان داد.

وی با اشاره به اینکه در پیچ تاریخی مهمی قرار داریم، تصریح کرد: به تعبیر امام خمینی (ره) ما نظم نوینی خواهیم داشت ولی ناظم آن، آمریکا نخواهد بود و اعتقاد داریم نظام جمهوری اسلامی مقدمهٔ ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد بود و انشاالله بتوانیم شاهد این رویداد بزرگ باشیم.

ابراهیمی با تشریح به اقدامات مختلف انجام شده در آموزش و پرورش طی سه سال گذشته، ابراز داشت: وقتی برنامه‌های زیادی اتفاق می‌افتد، مجریان این برنامه‌ها متحمل زحمات زیادی می‌شوند و از این بابت، از رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق و نیز ادارات داخلی تشکر می‌کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: یکی از برنامه‌های جاری مهم آموزش و پرورش، پروژه مهر است و در این میان، بزرگ‌ترین چالش ما در سال گذشته که کمبود نیروی انسانی بود با همت و نگاه مثبت شهید رئیسی تا حد زیادی کم شد اما هنوز مرتفع نشده است و باید برای مدیریت آن، تدابیر لازم را اندیشید.

وی بیان کرد: بحث رضایتمندی مردم، از نکاتی است که باید همواره مدنظر باشد؛ چرا که یکی از مهم‌ترین نقاط تلاقی مردم و دولت آموزش و پرورش است و هیچ فردی را نمی‌توان در جامعه یافت که با این نهاد بیگانه باشد؛ بنابراین یک درصد نارضایتی از این نهاد انسان‌های بسیاری را درگیر می‌کند.

ابراهیمی یکی از حقوق عاقبت‌به‌خیری کاری را رضایت مردم دانست و گفت: نظارت بیشتر بر عملکرد کارشناسان و مسئولان مدنظر است و چالش‌هایی نظیر ثبت‌نام باید به بهترین نحو مدیریت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اهمیت توزیع متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای، عنوان کرد: باید فضای کافی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ایجاد شود و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص، درحال انجام است.

وی اضافه کرد: هنوز مشکلاتی در بحث کلاس‌بندی وجود دارد که رفع آن‌ها باید مورد اهتمام باشد تا موضوع صدور ابلاغ‌ها برای سال تحصیلی جدید با سرعت انجام شود.

ابراهیمی بیان کرد: از همهٔ مدیرانی که در بحث تصحیح اوراق امتحانی، همت کافی را به خرج دادند تشکر می‌کنم؛ باید توجه داشت که دیر اعلام شدن نتایج امتحانات چیز بدی نیست چراکه تصحیح اوراق با دقت زیاد انجام شد و برخی مناطق، بالای ۵ برابر ظرفیت خودشان به تصحیح اوراق پرداختند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: اصفهان هم در میزان تصحیح و هم در کیفیت تصحیح موفق شد جز برترین استان‌های کشور قرار بگیرد و این نتیجهٔ تلاش‌های مدیران آموزش و پرورش، معلمان و مدیران مدارس استان است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم و سن درگیر شدن با این آسیب‌ها کاهش یافته است، یادآور شد: راه‌های مختلفی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که باید در کنار استفاده از توان مشاور مدرسه مورد توجه باشد و برخی از این موارد را می‌توان در برنامه‌های اوقات فراغت یا با ارتباط مناسب خانواده و مدرسه حل کرد.

ابراهیمی افزود: تقویت معنوی دانش‌آموزان و افزایش ارتباط آن‌ها با مسجد، باید در دستورکار مدیران آموزش و پرورش باشد و در این زمینه، از خلاقیت‌ها استفاده کرد؛ باید توجه کرد که عدم ارتباط با مسجد حلقهٔ مفقودهٔ مباحث تربیتی ما در حال حاضر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر لزوم ارتباط با هیئات، مساجد و حوزه‌های علمیه، یادآور شد: توجه به نماز جماعت می‌تواند بسیاری از مشکلات تربیتی دانش‌آموزان را حل کند و به همین جهت، باید با برنامه‌ریزی برای تقویت نماز جماعت مدارس اقدام کرد.

وی ادامه داد: هیچیک از برنامه‌های آموزش و پرورش در صورت عدم حضور مدیر قوی در سطح مدرسه اتفاق نخواهد افتاد؛ بنابراین باید به این مسئله توجه جدی داشت.

ابراهیمی تصریح کرد: باید نسبت به تخلفات اداری در ثبت‌نام مدارس حساسیت ویژه داشت؛ چراکه این امر مصداق حق‌الناس و ظلم به مردم است و ما نسبت به آن مسئول هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، با بیان اینکه فرصت خدمت باید مغتنم شمرده شود، خاطرنشان کرد: در مرحلهٔ فعلی، تلاش وزارت آموزش و پرورش و اداره‌کل آموزش و پرورش استان این است که هیچ خللی در خدمت‌رسانی به مردم و دانش‌آموزان ایجاد نشود.