تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3745273
شناسه : 3745273
تاریخ :
تمهیدات دستگاه‌ها برای سفر اربعین بررسی شد اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون برای بررسی تمهیدات سفر اربعین حسینی را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه ۲۱ مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست امروز کمیسیون عمران مجلس با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی از جمله معاون حمل و نقل جاده‌ای، مدیرعامل راه آهن، رئیس سازمان هواپیمایی، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، مسئولان ستاد اربعین، نیروی انتظامی، بیمه مرکزی با هدف بررسی اقدامات و تمهیدات صورت گرفته برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: مسئولان حاضر هر کدام گزارشی از اقدامات خود ارائه کرده و پیش‌بینی‌های انجام شده از تعداد زائران و ناوگان در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی در روزهای اوج تقاضا رفت و برگشت مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس، پیش‌بینی‌های انجام شده حدود ۴ میلیون زائر با افزایش حدود ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته از مسیرهای زمینی تردد خواهند داشت که بیش از ۹ هزار ناوگان جهت ارائه خدمات نیاز است و تمهیداتی نیز برای رفع مشکلات و روانی تردد صورت گرفته است.

ایری بیان کرد: از جمله تمهیدات صورت گرفته می‌توان به زمانبندی پیش فروش بلیت و نرخ جا به جایی زائران، راه‌اندازی مراکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پایانه‌های مرزی، توسعه سامانه‌های نرم افزاری، بهره برداری از پهپادها در ارسال بر خط تصاویر و همچنین تشکیل قرارگاه دائمی اربعین در ستاد و استان‌ها، نصب دوربین‌های پلاک‌خوان با هدف مدیریت سفرها اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عملکرد تمامی دستگاه‌ها را زیر نظر داشته و پس از مراسم هم در نشستی همه ابعاد و عملکردها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. امیدواریم این مراسم بدون مشکل و با شکوه همیشگی برگزار شود.