تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3745270
شناسه : 3745270
تاریخ :
تماشا کنید: سیاه‌گوش کانادایی برای دوربین تله‌ای ژست می‌گیرد اقتصاد ایران: دوربین‌های تله‌ای در ایالت متحده که برای درک زندگی تابستانی گرگ‌ها جای‌گذاری شده‌اند، توانستند تصاویر شگفت‌انگیزی را از یک سیاه‌گوش کانادایی ثبت کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هر چقدر تکنولوژی پیشرفت می‌کند، می‌توانیم از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد دنیای اطرافمان، از جمله زندگی مخفی جانوران حیات‌وحش استفاده کنیم. در ایالت مینه‌سوتای ایالات متحده آمریکا، دوربین تله‌ای توانست تصاویر یک سیاه‌گوش وحشی را به ثبت برساند.

پروژه‌ی وویجر وولف (Woyageurs Wolf)، برنامه‌ای مطالعاتی است که درباره‌ی اکولوژی تابستانی گرگ‌ها در ناحیه‌ی جنگلی «اکوسیستم بزرگ وویجر (GVE) در مینه‌سوتا پژوهش می‌کند. تیم پروژه ۳۵۰ دوربین تله‌ای را در منطقه قرار داده است تا از گرگ‌ها و شمار زیادی از سایر گونه‌های جنگلی فیلم‌برداری کنند.

محققان به‌تازگی فیلمی را در صفحه‌ی فیسبوک خود به اشتراک گذاشته‌اند که به‌نظر می‌رسد یک سیاه‌گوش را درحال ژست‌گرفتن برای دوربین تله‌ای نصب‌شده در شبه‌جزیره‌ی کابتوگاما در پارک جنگلی وویجر نشان می‌دهد.

تام گیبل، محقق پروژه‌ی وویجر وولف، توضیح داد که فیلم‌برداری از سیاه‌گوش در چنین لحظه‌‌ی زیبایی نیازمند خوش‌شانسی‌های متعدد است. نه‌تنها سیاه‌گوش باید در موقعیت مناسب می‌نشست، بلکه نورپردازی باید مطلوب می‌بود و جنگل‌های شمالی نیز به‌منظور افزایش زیبایی صحنه باید در پس‌زمینه قرار می‌گرفتند. این عناصر سرزنده با هم ترکیب شدند تا تصویری واقعاً چشمگیر خلق کنند.

چهار گونه سیاه‌گوش در سراسر جهان وجود دارد: گربه دم‌کوتاه (Lynx rufus)، سیاه‌گوش اوراسیایی (Lynx lynx); سیاه‌گوش ایبری (Lynx pardinus) و سیاه‌گوش کانادایی (Lynx canadensis) که همان گونه‌ی شکارشده در قاب دوربین است.

سیاه‌گوش‌های کانادایی شکارچیان وحشی هستند که تقریباً به طور انحصاری از خرگوش پاشنه‌برفی (Lepus americanus) تغذیه می‌کنند، اگرچه بسته به شرایط، پستانداران و پرندگان کوچک‌تری را نیز شکار می‌کنند. آن‌ها کوچک‌تر از همتایان اروپایی خود هستند و با دم پررنگشان که ظاهرا در سطل رنگ فرو رفته است ، از گربه دم‌کوتاه قابل تشخیص هستند.

سیاه‌گوش‌ها معمولاً موجودات خجالتی و تک‌زی هستند و به دلیل ماهیت گریزانی که دارند، به سختی می‌توان تصویر آن‌ها را با دوربین تله‌ای ثبت کرد. این حیوانات در شب، یعنی زمانی که بیشتر شکار خود را انجام می‌دهند، فعال‌تر هستند. آن‌ها می‌‌توانند در تاریکی شب طعمه‌ی خود را حتی در فواصل بیش از ۷۵ متری با چشم‌های تیزبینشان تشخیص دهد.