تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745267
شناسه : 3745267
تاریخ :
دولت از ظرفیت نیروهای اهل‌سنت بر اساس تخصص‌گرایی استفاده کند اقتصاد ایران: بندرعباس- امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس‌با تاکید بر لزوم شایسته‌سالاری و تخصص‌گرایی در انتخاب مسؤولان گفت: دولت چهاردهم از ظرفیت نیروهای اهل‌سنت بر اساس تخصص‌گرایی استفاده کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ یوسف جمالی عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در دنیا می‌گویند که خبرنگاران باید در مخابره اخبار بی‌طرف باشند اما طبیعتاً بی‌طرف بودن برای انسان‌ها ممکن نباشد بنابراین باید دنبال راه‌هایی باشیم که در انتشار و پیگیری اخبار جامعیت و شاملیت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در مخابره اخبار باید خیر عمومی مدنظر اصحاب رسانه قرار گیرد و باید به دنبال اخبار و موضوعاتی رفت که از مشکلات و گرفتاری‌های مردم بکاهد.

شیخ جمالی عنوان کرد: انسان‌های مطلوب و رفتارهای مطلوب نیز باید توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه در جامعه بازتاب داده شوند و ضریب بیشتری پیدا کند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با تاکید بر لزوم تربیت خبرنگاران تحقیقی در استان هرمزگان گفت: صنعت در استان هرمزگان روز به روز در حال توسعه است و چهره استان هرمزگان کاملاً در حال بروز رسانی است از این رو خبرنگاران نیز باید خود را بروز کنند.

وی ادامه داد: در ورود صنایع به استان باید منافع جوامع محلی در نظر گرفته شود و همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی استقرار صنعت در نظر گرفته شود تا استقرار صنایع منجر به ایجاد نگاه بدی از سوی مردم نشود.

شیخ جمالی عنوان‌کرد: در حال حاضر شهرک پیامبر اعظم بندرعباس تبدیل به یکی از بزرگترین شهرهای حاشیه‌ای در کشور تبدیل شده است و مشکلات بسیاری دارد که حل این مشکلات نیازمند ورود خبرنگاران تحقیقی است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس عنوان کرد: خبرنگار بودن هزینه‌هایی دارد و کسانی که وارد این عرصه می‌شوند باید این هزینه‌ها را بپردازند چنانچه تاکنون نزدیک به ۱۷۰ خبرنگار از انواع و اقسام گروه‌های خبری در غزه به شهادت رسیده‌اند.

وی با آرزوی موفقیت برای مسعود پزشکیان و دولت چهاردهم گفت: همه ما سوار بر یک کشتی هستیم و باید به صورت مسالمت‌آمیز در این کشتی زیست کنیم از این رو انتظار داریم دولت چهاردهم به سمت تخصص‌گرایی رفته و متخصصان را برای اداره جامعه انتخاب کنند که در این صورت جامعه اهل سنت نیز نادیده گرفته نخواهد شد.

شیخ یوسف جمالی با بیان اینکه جامعه اهل‌سنت نیروهای توانمند بسیاری در سطح استان و کشور دارد، اظهار کرد: ما انتظار داریم برآیند عملکرد دولت چهاردهم و کابینه جدید موجب حل مشکلات مردم شود.