تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3745262
شناسه : 3745262
تاریخ :
تلاش اوکراین برای نفوذ به «بلوفسکی» در کورسک خنثی شد اقتصاد ایران: وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای به تشریح آخرین تحولات مرتبط با تهاجم اخیر اوکراین به کورسک در این کشور پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه از دفع حمله اوکراین در محور کورسک خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این ارتباط آمده است: تلاش کی یف برای نفوذ به ناحیه بلوفسکی در منطقه کورسک خنثی شد. ۲ تانک و ۲ خودرو حامل مهمات در مناطق آزیورکی و ایوانوفسک منهدم شدند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در این ارتباط اضافه می کند: نیروی هوایی و واحدهای موشکی، نیروهای ذخیره اوکراین را در منطقه «سومی» مورد هدف قرار دادند. طی شبانه روز گذشته کی یف در محور کورسک قریب ۲۳۰ نیروی نظامی و ۳۸ خودروی زرهی، از جمله ۷ تانک و ۳ پرتابگر پاتریوت را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود: در مجموع دشمن تاکنون در جریان نبرد در محور کورسک، قریب ۱۳۵۰ نیروی نظامی، ۲۹ تانک و ۲۳ نفربر زرهی را از دست داده است.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که تقویت نیروهای در نبرد شدید با یگان های اوکراینی در منطقه سوجان در استان کورسک جریان دارد.

در ستون های در حال حرکت به سمت مناطق استان کورسک، سامانه های گراد، توپخانه، تانک و تجهیزات سنگین چرخ زنجیردار دیده می شد.

گفتنی است که اوکراین با استفاده از تجهیزات ارسالی و کمک های اطلاعاتی از سوی محور غرب اخیرا حمله گسترده ای را به کورسک در روسیه آغاز کرده است.