تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3745222
شناسه : 3745222
تاریخ :
مهدیه محور: امروز در فضای جنگ در جهان، به نماد سازی نیاز داریم اقتصاد ایران: مهدیه محور، مستندساز گفت: امروز جنگ نمادها و نشان‌ها هست و اگر خارج از جنگ بودیم ساعت‌ها کار تحقیقاتی انجام می‌دادیم و امروز در فضای جنگ در جهان به نماد سازی نیاز داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست «اربعین، استمرار رسوایی رژیم شیطان» با عنوان کدام طرف تاریخ ایستاده‌ایم بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۱ مرداد در مجموعه فرهنگی سرچشمه با حضور حجت الاسلام سید مجتبی حسینی نماینده رهبری در آفریقای جنوبی و مهدیه محور مستندساز و روایتگر انقلابی، برگزار شد.

مهدیه محور مستندساز و روایتگر انقلابی در ابتدای این نشست اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد زنان فلسطینی تحصیلات بالای دانشگاهی دارند و فعالیت اجتماعی زن فلسطینی پذیرفته‌شده است. در مقابل در کشور عراق در این زمینه محدودتر عمل می‌شود. زنان فلسطینی معمولاً فرزندان خود را در کنار مادران خود پرورش می‌دهند و هدایتگری به جنگ و مقاومت موضوعی است که در نهاد خانواده شکل می‌گیرد.

وی افزود: در مستند در جستجوی تصاویری بودم که زندگی در جنگ را به نمایش بگذارد. حتی پخت یک کیک خانگی را در جنگ که در جریان زندگی عادی مردم فلسطین است به نمایش گذاشتم. حتی یک ویدئو دیدم از انه‌ای که کاملاً ویران شده بود اما پدر و دو فرزندش در حال مرمت سنگ فرش جلوی آن خانه بودند و این برای من بسیار جالب بود.

امروز جنگ نمادها و نشان‌ها هست

این مستندساز در بخشی از سخنانش به جریان‌سازی بانوان در اربعین پرداخت و گفت: موضوع اربعین توسط زن و خانواده ایرانی جا افتاده است. امروز جنگ نمادها و نشان‌ها هست و اگر خارج از جنگ بودیم ساعت‌ها کار تحقیقاتی انجام می‌دادیم و امروز در فضای جنگ در جهان به نماد سازی نیاز داریم.

محور خاطرنشان کرد: من امروز می‌خواهم به زنان بگویم که چه نمادهایی را مورد توجه قرار دهید تا من بتوانم در قاب دوربین ثبت کنم نمادهایی که نشان از خونخواهی است و نشان می‌دهد که ما از این مهم غافل نیستیم. امروز باید بدانیم که چیزی را فریاد بزنیم و با هر حرکت سازماندهی شده باید دو کشور را به هم نزدیک کنیم برای نجات کشور سوم و از خونخواهی و ظلمی که به این کشور می‌شود را خوانخواهی کنیم.

وی همچنین بیان کرد: امروز زنان، کودکان و نوجوانان غزه خودشان به نماد تبدیل شدند و ما در اربعین باید با استفاده از نمادها به خونخواهی از مردم غزه و فلسطین بپردازیم و اربعین تنها جایی است که می‌توانیم دور هم جمع شویم و با صحبت‌های رهبر انقلاب اینطور شیعه و سنی در پیاده‌روی اربعین با وحدت دور هم جمع شدند.

این مستند ساز و روایتگر انقلابی در بخشی از سخنانش گفت: می‌توان حتی از خوراکی‌ها نماد برای مقاومت ساخت و این فهم ما از مقاومت است. باید تک تک پیام‌ها را با استفاده درست از فضای مجازی به جهان برسانیم، پیام «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» را به دنیا برسانیم و هر کسی که قلبش برای فلسطین می‌طپد باید در اربعین کاری کند و اگر امسال کاری نکنیم گویا درد نداشتیم.

خبر تکمیل می‌شود…