تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745204
شناسه : 3745204
تاریخ :
موجران حداکثر سقف اجاره بها در مرکزی را ۲۰ درصد افزایش دهند اقتصاد ایران: اراک- استاندار مرکزی گفت: افزایش ۲۰ درصدی حداکثر سقف اجاره بها در مرکزی منصفانه است و انتظار می رود این مهم از سوی موجران رعایت شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر یکشنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: اجاره نشینان، توان پرداخت افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بهای مسکن را ندارند که انتظار است موجران رعایت انصاف را در این راستا داشته باشند.

وی افزود: شورای عالی مسکن میزان افزایش اجاره بهای مسکن را حداکثر ۲۵ درصد تعیین کرده اما این مهم در استان ۲۰ درصد مدنظر است که امید است این مهم از سوی موجران رعایت شود.

استاندار مرکزی گفت: افزایش بیش از ۲۵ درصدی اجاره بهای مسکن غیرقانونی است و در صورت گزارش، پیگرد قانونی دارد.

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی به روش گروه ساخت در حال انجام است

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی به روش گروه‌ساخت در استان مرکزی در حال اجرا است، گفت: تاکنون ۸۹۰۰ واحد آن تکمیل و تحویل شده و تا پایان شهریور نیز ۱۰۰۰ واحد تحویل متقاضیان می‌شود.

عباس یوسف‌زاده افزود: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن اراک پارسال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تنخواه تزریق شد که تمام ظرفیت‌ها بکار گرفته شود امسال نیز این میزان اعتبار را برای مجموع طرح‌های مسکونی جذب کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره با اینکه در طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۹ مدرسه هدفگذاری شده، گفت: برآورد اولیه برای پرداخت هزینه آماده‌سازی متقاضیان دارای سه فرزند انجام و به عنوان تضمین، از آنها چک دریافت می‌شود اما برای پرداخت اقساط ۲ سال تنفس تعیین شده است.

یوسف زاده گفت: سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای متقاضیان باز است اما برای سایر متقاضیان اکنون امکان ثبت نام وجود ندارد.

وی با اشاره به اجرای طرح ۸۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک گفت: مهمترین مشکل این طرح، عدم اتصال به شبکه بانکی بود که پس از سه سال رفع شده و برای شتاب بخشی به اجرای این طرح امکان دریافت تسهیلات بانکی برای پیمانکاران فراهم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: همچنین در پروژه مسکونی غدیر اراک ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی پیش بینی شده بود که اکنون ۱۶ واحد آن تکمیل و آماده تحویل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به پروژه مسکونی شهید سلیمانی اراک نیز گفت: خروج ۳۵۰ اتباع خارجی در این شهرک مسکونی، منجر به تعویق تحویل واحدهای مسکونی شد همچنین بخشی از مشکلات مربوط به انشعاب تأسیسات در شهرک شهید سلیمانی اراک بود که رفع و تا پایان هفته انشعاب‌های این شهرک به اتمام می‌رسد.