تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745202
شناسه : 3745202
تاریخ :
۱۳ کتابخانه مشارکتی در استان بوشهر فعال است اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: مجموعه کتابخانه های عمومی استان، ۸۰ کتابخانه را تحت پوشش دارد که ۶۷ کتابخانه نهادی و ۱۳ کتابخانه مشارکتی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب ظهر یکشنبه در آئین امضای تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه های عمومی و عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی بوشهر این تفاهم نامه را در راستای تفاهم نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این تفاهمنامه با هدف ایجاد و توسعه کتابخانه‌های مشارکتی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و اطلاعات مورد نیاز کارکنان پایور و خانواده‌های آنان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به امضا رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: مجموعه کتابخانه های عمومی بزرگترین شبکه فرهنگی از حیث کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی ادامه داد: مجموعه کتابخانه های عمومی استان، ۸۰ کتابخانه را تحت پوشش دارد که از این تعداد، ۶۷ کتابخانه نهادی و ۱۳ کتابخانه مشارکتی هستند.

راهب افزود: نقش این اداره کل در ارتباط با کتابخانه های مشارکتی نقش تسهیل گری، مشاوره، آموزش و تقویت منابع است و این تفاهم نیز در همین راستا کمک می‌کند تا بتوانیم زمینه همکاری بیشتر را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه کتابخانه ها علاوه بر امانت کتاب، برنامه‌های فرهنگی و ترویجی متنوعی نیز دارند و به یک مرکز فرهنگی تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: اصل وجود کتابخانه در این است که جامعه را به سمت آگاهی و دانایی ببرد.

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر نیز در ادامه گفت: مراجعه کنندگان کتابخانه مشارکتی پایگاه هوایی، کارکنان و سربازان، خانواده‌ها و فرزندان آنها به ویژه جوانان و داوطلبان کنکور هستند.

حجت الاسلام سید ابوذر واعظی نیا، برنامه‌های متنوع فرهنگی در پایگاه هوایی بوشهر را برشمرد و بیان کرد: می‌توانیم با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه ما در پایگاه هوایی ظرفیت‌های بسیاری داریم، افزود: جهت جذب بیشتر افراد به کتاب، کتابخوانی و مطالعه نیازمند مشوق‌ها و کتاب‌های جدید هستیم.

وی گفت: از مفاد این تفاهم نامه می‌توان از ایجاد شرایط لازم و همکاری در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، عضویت با تخفیف کارکنان پایور و خانواده‌های آنان و کارکنان وظیفه در کتابخانه‌های عمومی، تأمین منابع، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب، پذیرش کتابداران پایگاه در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی و بازدید و نظارت تخصصی کارشناسان و مسؤولان اداره کل از این کتابخانه و ارائه آموزش‌های لازم به کتابداران در محل کتابخانه نام برد.

.