تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745178
شناسه : 3745178
تاریخ :
زنگ خطر افزایش مصرف برق در استان قم با ثبت رکورد ۱۰۱۴ مگاوات اقتصاد ایران: قم- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: روز شنبه مورخ ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳، مصرف برق با رسیدن به ۱۰۱۴ مگاوات، رکورد تاریخی جدیدی در استان قم به ثبت رساند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف صادقی بعد از ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران از ثبت رکورد تاریخی مصرف برق در روز شنبه مورخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: با تداوم گرمای هوا، مصرف برق استان قم به عدد ۱۰۱۴ مگاوات رسید که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم افزود: به منظور جلوگیری از خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده در بخش خانگی، با همکاری صنایع و تذکر به مشترکین پرمصرف تلاش کردیم تا مصرف برق را مدیریت کنیم، اما افزایش شدید دما و مصرف چشمگیر برق منجر به آسیب به تجهیزات شبکه توزیع و پست‌های هوایی و زمینی می‌شود که علل خاموشی‌های پیش آمده اخیر می‌باشد.

صادقی ابراز کرد: روز پنجشنبه میزان مصرف برق در استان ۹۸۰ مگاوات بوده و با افزایش ۴ درصدی، روز شنبه میزان مصرف برق استان به ۱۰۱۴ مگاوات رسید که نسبت پیک سال گذشته ۸/۵ درصد رشد داشته است و این افزایش بیانگر نیاز به مدیریت دقیق‌تر مصرف برق در استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی تداوم گرما توسط اداره کل هواشناسی تا اواسط هفته، از هم استانی‌های گرامی خواهشمندیم مصرف برق خود را به‌صورت صحیح مدیریت کنند تا از خاموشی‌های ناگهانی جلوگیری شود.

صادقی همچنین از همکاری دفاتر ستادی، کارکنان و اکیپ‌های عملیاتی مناطق چهارگانه و امور نواحی شرکت توزیع نیروی برق استان قم قدردانی کرد و در ادامه افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت، اکیپ‌های مدیریت مصرف برق شرکت به مراکز پرمصرف مراجعه کرده و نسبت به توصیه‌های مدیریت مصرف اقدام می‌کنند.