تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745151
شناسه : 3745151
تاریخ :
کشف ۲۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی خودروی قاچاق در خراسان جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند- رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی از کشف ۳ هزار و ۹۰۰ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان طبس خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ یدالله دهقان ظهر یکشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری مأموران انتظامی شهرستان طبس در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری در ایست بازرسی دیهوک به ۳ دستگاه کامیون که از سمت بندر عباس به طرف استان‌های مرکزی در حال حرکت بودند مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از کامیون‌ها، ۳ هزار و ۹۰۰ قطعه انواع لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین قاچاق و همچنین لوازم الکترونیکی خودرو کشف کردند که ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه ۳ دستگاه کامیون توقیف و ۳ نفر متهم دستگیر کردند که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ دهقان خاطرنشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری نیز در سطح جامعه می‌شود که بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله‌ای در این حوزه همواره یکی از اولویت‌های مهم پلیس به شمار می‌رود.

کشف ۴ تن عسل فاقد مجوز بهداشتی در طبس

وی همچنین از توقیف یک دستگاه کامیونت حامل ۴ تن عسل فاقد مجوز بهداشتی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مأموران یگان امداد شهرستان طبس هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه کامیونت مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر به یگان انتظامی منتقل کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی، در بازرسی از کامیون مقدار ۴ تن عسل که غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی بود کشف کردند که ارزش ریالی آن برابر اعلام نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی یادآور شد: متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.