تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745139
شناسه : 3745139
تاریخ :
نفرات برتر مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در زنجان اعلام شدند اقتصاد ایران: زنجان-مسوول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: ۴۲ نفر در مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان برگزیده شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی با بیان اینکه از این تعداد ۱۸ نفر در بخش خواهران و ۲۴ نفر در بخش برادران انتخاب شدند، گفت: ۴۲ نفر در مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان برگزیده شدند.

موسوی اضافه کرد: هشت نفر در هفت رشته بخش خواهران و ۲۴ نفر در ۱۰ رشته بخش برادران رتبه‌های برتر مسابقات قرآن کریم اوقاف را در استان زنجان کسب کردند.

وی اضافه کرد: راهیابی نفرات به مرحله کشوری بر اساس آئین نامه مسابقات و اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه است و جوایز نفرات برتر نیز بر اساس آئین نامه در روزهای آینده اهدا خواهد شد.

مسؤول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: امسال ۶ مسابقه در سطح شهرستان و ۲ مسابقه در سطح استان در رشته‌های آوایی و سه مسابقه هم در سطح شهرستان در رشته‌های معارفی برگزار شد که در مجموع تاکنون ۱۱ مسابقه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: از ۶۰۰ نفر ثبت نام کننده در این رویداد قرآنی، ۳۰۰ نفر در مسابقات حاضر شدند که ۱۰۰ نفر رتبه‌های برتر قرآنی در سطح شهرستان و استان را داشتند.

حجت‌الاسلام موسوی، افزود: مرحله بعدی مسابقات، نیمه نهایی آوایی و مرحله استانی معارفی است که طبق برنامه در مهلت مقرر انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: تمام هزینه‌های نزدیک به پنج میلیارد ریالی برگزاری این مسابقات که با هدف ترویج انس با قرآن کریم و آشنایی با معارف کتاب الهی و سخنان اهل بیت (ع) در جامعه برگزار می‌شود از محل درآمدهای موقوفات و نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه پرداخت می‌شود.

مسؤول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان خاطر نشان کرد: هیچ نهاد و دستگاهی تاکنون در برگزاری مهمترین مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در استان مشارکت و مساعدت نداشته است‌.