تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745119
شناسه : 3745119
تاریخ :
خوسف قطب صنعتی و معدنی خراسان جنوبی/کلاس جهانی معادن طلا اقتصاد ایران: بیرجند- فرماندار خوسف با اشاره به اینکه کلاس بسیاری از معادن طلای شهرستان در سطح کلاس جهانی است، گفت: خوسف قطب معدنی خراسان جنوبی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی حسینی صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سالی که گذشت خبرنگاران در انعکاس اخبار شهرستان خوسف تلاش فراوانی داشتند.

فرماندار خوسف گفت: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته ما از حداکثر توان رسانه‌ها استفاده نکرده‌ایم و در این زمینه ضعف داریم.

حسینی با بیان اینکه رسانه بزرگترین اثرگذاری را در توسعه دارد، افزود: رسانه‌هایی که حق ستان حق مردم هستند با مشکلاتی رو به رو هستند و همچنان به حقوق خود نرسیده‌اند.

خوسف دیاری با ظرفیت‌های بی شمار

وی اظهار کرد: از ابتدایی که در شهرستان خوسف مسئولیت فرمانداری را پذیرفته‌ام نگفتم که خوسف منطقه محروم است چرا که معتقدم این شهرستان فرصت و ظرفیت است.

فرماندار خوسف گفت: بسیاری از سرمایه گذاران با صراحت بیان داشته‌اند که خوسف بهشت سرمایه گذاری در بخش معدن، انرژی‌های نو، صنعت، گردشگری و… است که نشان می‌دهد با همکاری رسانه‌ها در معرفی انعکاس ظرفیت‌های شهرستان موفق عمل کرده‌ایم که جای خوشحالی دارد.

حسینی با بیان اینکه البته یک عقب ماندگی تاریخی در خوسف وجود دارد، گفت: شاید یک علت آن دیر شهرستان شدن خوسف است و بی شک خوسف قطب صنعتی و معدنی خراسان جنوبی است.

اشاره به پیشرفت‌های شهرستان خوسف در حوزه زیر ساختی

فرماندار خوسف گفت: تا یک سال قبل خوسف تنها یک پست ۱۳۲ داشت ولی از یک سال گذشته دو پروژه پست ۱۳۲ در شهرک شهید رحمانی و منطقه بصیران را پیگیری کردیم.

حسینی اظهار کرد: یک اتفاق بسیار خوب دیگر در شهرستان خوسف این بود که پیگیری ایجاد سومین شهرک خورشیدی کشور را در شهرستان را داشتیم که تأمین زمین آن انجام شده و واگذاری به زودی انجام خواهد شد.

خوسف رتبه اول در سالمندی

وی بیان کرد: خوسف از نظر سالمندی رتبه اول کشوری را دارد که یک علت آن مهاجرت نسل جوان به دیگر شهرستان هاست و در این راستا طرح «سالمندی» خوسف را به بهزیستی ارائه کردیم و چنانچه این طرح به نتیجه برسد حضور نهادهای بین المللی چون یونیسف را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اجرای پویش «دانایی» در ۲۰ نقطه شهرستان خوسف با هدف مشاوره خانواده و … گفت: برای این پویش ۶ دوره آموزشی را شناسایی کردیم که کار در روستای سیوجان شروع شد و ۱۶۰ نفر از این آموزش‌ها استفاده کردند.

حسینی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در خوسف گفت: این طرح در شهرستان خوسف شرایط خاص و ویژه ای داشت از جمله اینکه مصوب شد که تحت شرایطی به واجدین شرایط در شهر بیرجند در صورت تمایل امکان واگذاری زمین برای مسکن ویلایی در خوسف وجود دارد.

موفقیت خوسف در واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت

وی ادامه داد: همچنین از طرف دیگر خوسف اولین شهرستان در کشور است که در آن سند زمین مرتبط با طرح جوانی صادر شد که از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار خوسف گفت: در حوزه معادن طلای خوسف مشکل خاصی نداریم و بخش‌های بزرگ تمایل به سرمایه گذاری در این بخش دارند.

حسینی ادامه داد: بسیاری از معادن خوسف در کلاس جهانی است که این موضوع از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی افزود: خوشبختانه بیمارستان خوسف نیز بالاخره بعد از ۱۱ سال افتتاح شد و باور ما بر این است که اگر این افتتاح در سال گذشته صورت نمی‌گیرد شاید دو یا سه سال دیگر برای بهره برداری از آن باید منتظر می‌ماندیم.