تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745110
شناسه : 3745110
تاریخ :
کشف ۳۰ هزار قلم انواع کالای قاچاق در البرز/ ۱۹ خودرو توقیف شد اقتصاد ایران: کرج- فرمانده انتظامی البرز از کشف ۳۰ هزار قلم انواع کالای قاچاق در این طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۹ خودروی شوتی توقیف شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند در نمایشگاه کشفیات پلیس امنیت اقتصادی استان البرز گفت: دوازدهمین مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۷۲ ساعت گذشته با موضوع مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان البرز به اجرا درآمد که طی آن ۱۹ خودروی حامل قاچاق که اصطلاحاً به آنها شوتی گفته می‌شود توقیف و بیش از ۳۰ هزار قلم انواع کالای قاچاق از این خودروها کشف شد.

وی با اشاره به کشف ۱۱ خودرو لوکس خارجی و ۱۲ موتور سیکلت سنگین قاچاق در اجرای این طرح افزود: از دیگر توفیقات این طرح کشف بیش از ۲ میلیون عدد دارو، ۶۶ هزار لیتر سوخت و ۵۲ هزار نخ سیگار قاچاق بوده است.

فرمانده انتظامی استان البرز همچنین از کشف حدود ۲۰ تن مواد خوراکی، ۵ دستگاه ژنراتور غول پیکر، ۲ دستگاه لوازم صنعتی و ۲ تن چوب و الوار قاچاق در این طرح خبر داد و بیان کرد: ارزش تقریبی کالاهای کشف شده توسط کارشناسان حدود ۱,۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه ۶۵ نفر نیز دستگیر و با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امسال در بحث تعداد پرونده‌های کشف شده مهم قاچاق در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۲ درصدی بوده‌ایم، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون در بحث کشف موتور سیکلت‌های قاچاق ۴۰ درصد، توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق ۱۵ درصد و همچنین ارزش اموال مکشوفه قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

سردار هداوند با اشاره به عزم جدی پلیس در بحث مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با جرایم اقتصادی، خاطرنشان کرد: به شهروندان نیز توصیه می‌کنیم که از خرید و فروش اموال و وسایل نقلیه فاقد شناسه کالا، شناسه رهگیری و اسناد مثبت گمرکی خودداری کنند.

وی گفت: پلیس آمادگی دارد از ظرفیت‌های مردمی برای مبارزه با قاچاق کالا استفاده کند و شهروندان می‌توانند از طریق شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی یا تماس با ۱۱۰ اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاق کالا و ارز گزارش کنند.