تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3745101
شناسه : 3745101
تاریخ :
اولین جلسه هم اندیشی موسسان کتابخانه ها وسالن های مطالعه برگزارشد اقتصاد ایران: تبریز- برای اولین بار جلسه هم اندیشی موسسین کتابخانه های مستقل و سالن‌های مطالعه خصوصی آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی ظهر یک شنبه در این نشست با تاکید براینکه مرجع صدور مجوز تأسیس و فعالیت سالن‌های مطالعه خصوصی و خودگردان و نظارت بر ارائه خدمات آن‌ها بر عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است گفت: هدف اصلی این مکان‌ها برخوردار کردن مراجعین از یادگیری عمیق و داشتن مطالعه مؤثر در فضایی امن و منظم است.

بابایی افزود: تمام متقاضیان تأسیس کتابخانه های مستقل، سالن‌های مطالعه خصوصی و همچنین پانسیون‌های مطالعه بدون مجوز باید در اسرع وقت درخواست خود را به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ارائه و یا از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کشور اقدام نمایند تا پس از طی مراحل استعلام و احراز اهلیت مؤسس یا موسسین، بررسی ساختمان و فضای در نظر گرفته شده، بررسی کتاب‌ها و تجهیزات کتابخانه ای در نظر گرفته شده و … مجوزهای لازم جهت فعالیت صادر گردد.

در بخش دیگری از این نشست کارشناسان حراست، امور کتابخانه ها و امور همکاری‌های اداره کل کتابخانه های عمومی به آموزش جامع مراحل تأسیس، مدارک مورد نیاز، موارد امنیتی، استاندارد تجهیزات، استاندارد استحکام بنای مورد نیاز و سایر ملزومات تأسیس سالن‌های مطالعه خصوصی و پانسیون‌های مطالعاتی پرداختند.

گفتنی است در حال حاضر ۷ کتابخانه مستقل و سالن مطالعه خصوصی دارای مجوز از اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در سراسر استان در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند و چندین کتابخانه مستقل و سالن مطالعه خصوصی نیز در حال طی مراحل تأسیس می‌باشند.