تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3745095
شناسه : 3745095
تاریخ :
افزایش ۴۵ درصدی تولید برق نیروگاه اصفهان اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان گفت: میزان تولید برق این نیروگاه از ابتدای سال تاکنون به ۱.۵ میلیارد کیلووات ساعت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امنیه افزود: نیروگاه اصفهان دارای پنج واحد بخاری به ظرفیت نامی ۸۳۵ مگاوات و دو واحد گازی به ظرفیت عملی ۴۲ مگاوات است که این مجموعه در حال حاضر ۱۵ درصد ظرفیت نامی نصب شده نیروگاهی استان اصفهان و همچنین یک درصد ظرفیت نامی منصوبه نیروگاهی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: همواره در فصل تابستان به دلیل ورود تجهیزات سرمایشی و رشد چشمگیر مصرف برق، فشار مضاعفی به نیروگاه‌ها وارد می‌شود و همکاران ما در سراسر کشور طی این مدت بی‌وقفه در تلاشند تا خللی در تأمین برق مورد نیاز مردم ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان هدف مشترک تمامی پرسنل صنعت نیروگاهی را حداکثر تولید برق پایدار برای شبکه سراسری برشمرد و گفت: در همین راستا پایش مستمر و دقیق برای نیروگاه و تجهیزات آن در حال انجام است تا در صورتی که تجهیزی با مشکل روبه‌رو شد، بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن مشکل اقدام کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به تکنولوژی خاص نیروگاه‌ها یکی از مشکلات عمده این واحدها تأمین قطعات آن‌ها است که خوشبختانه در طی هشت سال گذشته صنعت نیروگاهی کشور توانسته است با ایجاد دانش بومی و تلاش گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها بالغ بر ۹۲۲ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌ها را ساخت داخل کند.

امنیه در پایان گفت: تولید کنندگان برق در این شرایط کاری سخت و دمای بالا در کشور که شاهد رشد شتابان نیاز مصرف انرژی هستیم از همه هموطنان درخواست دارند با رعایت الگوی مصرف برق ما را در تولید انرژی پایدار در روزهای اوج مصرف یاری کنند.