تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3745088
شناسه : 3745088
تاریخ :
احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کیست؟ اقتصاد ایران: گزینه نخست دولت چهاردهم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌تر از حوزه انتخابیه آبادان به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی دوره ششم برگزیده شده بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، دولت سیزدهم دو وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشت؛ حجت الله عبدالملکی و سید صولت مرتضوی. هنوز یک سال از دولت سیزدهم نگذشته عبدالملکی استعفا داده و مرتضوی سکاندار این وزارتخانه بزرگ شد.

دولت چهاردهم که کار خود را از مرداد امسال آغاز کرده در گام نخست «احمد میدری» را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگان مجلس دوازدهم معرفی کرد.

احمد میدری ۶۱ ساله در رشته کارشناسی اقتصاد نظری در دانشگاه شیراز لیسانس گرفته و سپس برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد راهی دانشگاه تهران شد تا در رشته توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی، تحصیلات خود را ادامه دهد. وی در نهایت دکترای خود را در رشته تخصصی اقتصاد از دانشگاه تهران به پایان رساند.

میدری به عنوان اقتصاددان در بخش‌های دولتی و دانشگاهی مختلف فعالیت داشته و در حال حاضر عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز است. وی سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را در کارنامه کاری خود دارد و در سال ۱۳۸۲ نیز دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را طی کرد.

گزینه نخست دولت چهاردهم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌تر از حوزه انتخابیه آبادان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره ششم برگزیده شد و در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، همراه با مسعود پزشکیان به عنوان مشاور اقتصادی نامزد ریاست جمهوری در برنامه «میزگرد اقتصادی» صداوسیما حضور داشت.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم در سال ۱۳۹۲ با صدور حکمی وی را به سمت معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد.

همچنین وزیر پیشنهادی وزارت کار، مشاور قائم مقام وزیر اقتصاد، سابقه فعالیت در مرکز تحقیقات استراتژیک، مرکز پژوهش‌های مجلس، هیأت مدیره بیمه دانا و شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.