تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3745080
شناسه : 3745080
تاریخ :
چطور فونت فارسی و انگلیسی اندروید را به‌طور همزمان تغییر دهیم؟ اقتصاد ایران: اگر به‌دنبال راهکاری برای تغییر فونت فارسی و انگلیسی گوشی اندروید به‌صورت همزمان هستید، در این مقاله با روش انجام آن آشنا خواهید شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تغییر همزمان فونت فارسی و انگلیسی در گوشی به آسانی تغییر جداگانه‌ی فونت‌ها نیست و همه‌ی اپلیکیشن‌ها قادر به انجام این کار نیستند؛ زیرا بسیاری از فونت‌ها فقط شامل کاراکترهای مشخصی هستند و برای یک زبان خاص طراحی شده‌اند؛ به عنوان مثال، فونتی که فقط شامل کاراکترهای فارسی است، به‌ناچار برای نمایش متن‌ها و کلمات انگلیسی از فونت‌های پیش‌فرض سیستم‌عامل استفاده خواهد کرد.

برای تغییر همزمان فونت فارسی و انگلیسی به اپلیکیشنی همچون zFont Tool نیاز است که قابلیت ترکیب دو فونت را داشته باشد. در این مقاله، با نحوه‌ی استفاده از اپلیکیشن فوق آشنا می‌شویم.

ادغام فونت فارسی و انگلیسی در اندروید

اکثر مراحل تغییر فونت را باید با استفاده از zFont Tool پیش ببرید؛ اما در طول انجام فرایند به اپلیکیشن‌ zFont نیز نیاز پیدا خواهید کرد. اپلیکیشن zFont بسته به سازنده‌ی گوشی، دستورالعمل‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد که در مقاله‌ی تغییر فونت سامسونگ و تغییر فونت گوشی شیائومی به‌طور مفصل آن‌ها را توضیح داده‌ایم. برای اجتناب از تکرار، در ادامه فقط به مراحل استفاده از اپلیکیشن zFont Tool خواهیم پرداخت.

  • ابتدا اپلیکیشن‌ها را از طریق لینک‌های زیر دانلود و نصب کنید.
  • اکنون فونت‌های مدنظرتان را از سایت‌های مختلف ارائه‌دهنده‌ی فونت دانلود و در صورت لزوم، آن‌ها را از حالت فشرده خارج کنید. توجه داشته باشید که فرمت فونت‌ها باید TTF باشد.
  • اپلیکیشن zFont Tool را اجرا کنید و در صفحه‌ی اصلی برنامه،‌ روی گزینه‌ی Font Merger ضربه بزنید.
  • اکنون با استفاده از گزینه‌ی Add فونت‌های مورد نظر را به‌نوبت اضافه کنید. برای این کار، کافی است روی نماد سه‌خط در گوشه‌ی بالا سمت چپ ضربه بزنید و به پوشه‌ی حاوی فونت‌های دانلودشده بروید.
  • پس از افزودن فونت‌ها، دکمه‌ی Merge را فشار دهید.
محیط اپلیکیشن zFont Tool
محیط اپلیکیشن zFont Tool
محیط اپلیکیشن zFont Tool
  • پس از شناسایی فونت‌ها، اپلیکیشن اطلاعات هرکدام را در پنجره‌ای جدید نمایش خواهد داد. در بخش Name، Family، Version و Style، اطلاعات اسم، نسخه و استایل دلخواه خود را وارد کنید. با انتخاب گزینه‌ی ۱ و ۲ در بالا می‌توانید اطلاعات پیش‌فرض هر فایل TTF را ببینید.
  • درصورتی‌که قصد دارید کاراکترهای خاصی از یک فونت که در دیگری وجود ندارند، حفظ شوند و در فرایند ادغام از بین نروند، از قسمت Reserve characters in، شماره فونتی را انتخاب کنید که حاوی آن کاراکترهای خاص است، سپس روی merge ضربه بزنید.
  • در پنجره‌ی Save successfully می‌توانید نحوه‌ی نمایش فونت‌ها را با تایپ عبارات بررسی کنید. برای تکمیل مراحل، روی Open With ضربه بزنید.
محیط اپلیکیشن zFont Tool
محیط اپلیکیشن zFont Tool
محیط اپلیکیشن zFont Tool

اگر اپلیکیشن zFont را دانلود کرده‌ باشید، به این برنامه هدایت خواهید شد و باید سایر مراحل تغییر فونت در گوشی‌های مختلف را از طریق آن دنبال کنید. این اپلیکیشن امکان تبدیل ایموجی اندروید به آیفون را نیز فراهم می‌کند.

متأسفانه اپلیکیشن zFont Tool تنها امکان ترکیب دو فایل را فراهم می‌آورد و به‌ همین دلیل نمی‌توان فونت‌های فارسی و انگلیسی و ایموجی‌ها را به‌طور همزمان تغییر داد؛ بااین‌حال، در صفحه‌ی اصلی برنامه گزینه‌ای به نام Emoji Tool وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید ایموجی‌های گوشی را تغییر دهید.

اگر در زمینه‌ی تغییر همزمان فونت‌های فارسی و انگلیسی سؤالی داشتید یا در حین انجام فرایند با چالشی مواجه شدید، حتماً در بخش دیدگاه‌ها سؤالاتتان را مطرح کنید.