تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3745073
شناسه : 3745073
تاریخ :
عباس علی آبادی کیست؟/ وزیر صمت دولت سیزدهم گزینه وزارت نیرو شد اقتصاد ایران: گزینه نخست دولت چهاردهم برای سکان داری وزارت نیرو، عباس علی آبادی وزیر صمت دولت سیزدهم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امروز نام عباس علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو برای کابیه دولت چهاردهم به مجلس معرفی شد، اما عباس علی آبادی کیست؟

وی متولد سال ۱۳۴۰ و در سوابق خود فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی، ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر، استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی، مدیرعامل گروه مپنا، مدیر عامل ایران خودرو و وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم را در کارنامه خود دارد.

علی آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ که با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع و ۲ رأی باطله موفق به دریافت رأی اعتماد از مجلس یازدهم شد.