تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3745065
شناسه : 3745065
تاریخ :
وزیر کشور پیشنهادی پزشکیان کیست؟ اقتصاد ایران: گزینه پیشنهادی وزارت کشور ریاست پلیس راهور، دبیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و فرماندهی استان خراسان را در کارنامه خود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز (یکشنبه) لیست پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. به موجب لیستی تقدیمی به مجلس شورای اسلامی، اسکندر مؤمنی به عنوان وزیر کشور پیشنهاد شده است.

اسکندر مؤمنی کیست و چه کارنامه‌ای دارد؟

در توضیح سوابق و زندگی نامه وزیر پیشنهادی کشور اینکه، اسکندر مؤمنی متولد ۱۳۴۱ در قائم‌شهر است؛ او دارای دکترای امنیت ملی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی است.

وی همچنین پیش از آن از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ به عنوان جایگزین محمد رویانیان در سمت ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (پلیس راهور) مشغول به کار بود.

وزیر پیشنهادی کشور، سرتیپ پاسدار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که از سال ۱۳۹۷ تاکنون به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند.

مؤمنی عضویت سپاه پاسداران در زمان جنگ ایران و عراق را نیز در کارنامه خود دارد و به‌عنوان یکی از فرماندهان نبردهای جنگل شمال کشور به مبارزه با ضدانقلاب می‌پرداخت.

وی فرماندهی انتظامی استان خراسان و مدتی هم به‌عنوان معاون عملیات ناجا فعالیت کرده و از بنیانگذاران پلیس ۱۱۰ کشور بوده است.

آنچه در توضیح کارنامه این وزیر پیشنهادی از سوی پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شده این است که: «سردار اسکندر مؤمنی دارای مدرک دوره عالی امنیت استراتژیک است. جانشین فرمانده نیروی انتظامی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، معاون عملیات نیروی انتظامی، رئیس مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰، معاون انتظامی نیروی انتظامی و مشاور رئیس جمهور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله مهمترین سوابق وزیر پیشنهادی کشور است.»