تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3745019
شناسه : 3745019
تاریخ :
دستغیب: بنگاه داری دولت به یک معضل اساسی تبدیل شده است اقتصاد ایران: سیداحمدرضا دستغیب در جلسه بررسی عملکرد و مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بنگاه داری دولت به یک معضل اساسی تبدیل شده است

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی عملکرد و مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه سلسله نشست‌های هفتگی "شفافیت و انضباط مالی" دیوان محاسبات کشور در این نهاد عالی نظارتی برگزار شد.

در این جلسه که با گزارش تخصصی از یافته‌های کارشناسی و تخصصی دیوان محاسبات از آخرین وضعیت صندوق بازنشستگی همراه بود، سیداحمدرضا دستغیب خواستار کنارگذاشتن بنگاه داری از فعالیت‌های این صندوق شد. رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه صندوق بازنشستگی به لحاظ ساختاری نیازمند سازماندهی است، اظهار داشت: وجود برخی شرکت‌های زیان‌ده و غیرمرتبط، مشکلاتی را برای این صندوق و شرکت‌های مختلف دولتی به وجود آورده، که باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

دستغیب با تاکید بر اینکه بنگاه داری به یک معضل اساسی در شرکت‌های دولتی و شبه دولتی از جمله صندوق بازنشستگی کشوری تبدیل شده است، گفت: باید با واگذاری کارخانه‌ها و صنایع دولتی به بخش خصوصی برای به حرکت درآوردن چرخ صنایع راکد و رونق کسب و کار برای ایجاد اشتغالزایی کمک کنیم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: این نهاد عالی نظارتی با نگاه تنظیم گری اقتصادی آماده گره گشایی و کمک به رفع مشکلات موجود در صندوق بازنشستگی کشوری از جمله ساختار آن است، البته این موضوع، به معنای عدم نظارت نیست بلکه با ترک فعل‌ها برخورد قانونی لازم را انجام می‌دهد.

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز اظهار داشت: جلسه کارشناسی خوبی بود و در آن، بحث‌های کارشناسی در رابطه با صندوق بازنشستگی از جمله موضوعات مختلف بیمه‌ای، بنگاه‌های اقتصادی، آینده صندوق و بحران‌های مالی، برخی از موضوعات روز کشور از جمله متناسب سازی و سایر قوانینی که احکام تکلیفی برای صندوق بازنشستگی کشوری دارد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مسکنی با بیان اینکه امیدواریم با استمرار این جلسات گام بلندی برای خدمت بهتر به بازنشستگان عزیز برداشته شود، گفت: دیوان محاسبات در یکسال گذشته نقش بسزایی در حل مشکلات بازنشستگان عزیز داشته است که جای قدردانی از دکتر دستغیب رئیس کل و معاونان او دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: همچنین این نهاد نظارتی در مورد سهام آلومینیوم جنوب، وصول مطالبات صندوق از شرکت‌های دولتی و پیگیری احکامی که در بودجه برای صندوق مقرر شده است در کنار نظارت، حمایت لازم را انجام داده است.