تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3744970
شناسه : 3744970
تاریخ :
اجاق گازهای برقی سامسونگ آتش می گیرند! اقتصاد ایران: شرکت سامسونگ الکترونیکس آمریکا برای ۱.۲ میلیون اجاق گاز برقی که بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۴ میلادی در آمریکا فروخته شده، به دلیل صدها گزارش آتش سوزی فراخوان صادر کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، این حوادث در برخی موارد به جراحت افراد و مرگ حیوانات خانگی منجر شده است.

مشکل اصلی این اجاق ها در دستگیره جلویی آنها است که افراد یا حیوانات خانگی ممکن است تصادفی آن را روشن کنند و همین امر یک خطر آتش سوزی جدی ایجاد می کند.

طبق اطلاعات کمیسیون ایمنی محصول مصرف کننده آمریکا، دستگیره های معیوب اجاق گازها به حدود ۲۵۰ حادثه آتش سوزی منجر شده که حداقل ۱۸ مورد آن خسارت جدی به ملک را در بر داشته است. این آتش سوزی ها به جراحت حدود ۴۰ فرد منجر شده که ۸ نفر آنها نیازمند مراقبت های پزشکی بوده اند.

علاوه بر آن ۷ حیوان خانگی در آتش سوز های مربوطه فوت کرده اند. این آژانس اعلام کرد دستگیره جلویی اجاق گازهای سامسونگ دلیل اصلی آتش سوزی است. طبق اعلام سازمان مذکور دستگیره های گفته شده بسیار حساس هستند و حتی با کوچکترین تماسی روشن می شوند. حتی هنگامیکه اشیایی نزدیک دستگیره ها قرار می گیرد یا حیوانات خانگی و کودک از کنار آنها رد می شوند، ممکن است دستگیره را ناخواسته روشن کنند. با توجه به آنکه اجاق گاز به طور ناخواسته روشن شده، ریسک آتش سوزی نیز به شدت افزایش می یابد.

سامسونگ این مشکل را به رسمیت شناخته و مشغول اتخاذ اقدامات لازم برای اصلاح امر است. شرکت قفل های دستگیره و پوشش های رایگان برای جلوگیری از فعالسازی تصادفی اجاق گاز ارائه می کند. همچنین سامسونگ به مالکان اجاق گازهایی که با وای فای متصل می شوند، نوتیفیکیشن جدیدی از طریق اپ «اسمارت تینگز» ارائه کرده که هنگام فعالسازی اجاق گاز به کاربران هشدار می دهد.