تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744950
شناسه : 3744950
تاریخ :
طراحی و مطالعات احداث شهرک صنعتی دریایی در حال انجام است اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان حمایت از سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی را تعهد دولت دانست و گفت: طراحی و مطالعات مقدماتی احداث شهرک صنعتی دریایی در هرمزگان در حال انجام است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در نشست با مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان اظهار کرد: در برنامه توسعه استان بر تکمیل زیرساخت‌ها و تعریف زنجیره بر روی مزیت‌های نسبی تأکید داشتیم که بخش مهمی از آن با ایجاد ۷ شهرک صنعتی جدید که سه مجموعه‌ی آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد و همچنین توسعه ۲ شهرک صنعتی موجود محقق شده است.

وی نظم بخشی و جلوگیری از پراکندگی صنایع را مورد تأکید قرارداد و افزود: در ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید استان رویکرد عدالت محور منطبق بر محرومیت زدایی مدنظر بوده و مناطقی که شهرک نداشتند مثل بشاگرد، جناح و هشت‌بندی در برنامه قرار گرفتند.

دوستی تأمین زیرساخت‌های آب، برق و گاز برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های را جز اولویت‌های برنامه توسعه استان برشمرد و ادامه داد: همه شهرک‌های صنعتی ساخته شده سرمایه‌گذار دارند که علاوه بر تأمین زیرساخت‌ها در تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری از سرمایه گذاران حمایت از آن‌ها را در تعهد خود می‌دانیم.

استاندار هرمزگان تمرکز بر نرم افزارها و ایجاد پلتفرم‌ها را همزمان با توسعه شهرک‌های صنعتی مهم خواند و گفت: لازم است در مقوله مهم بازاریابی و اتصال صنایع مادر به شهرک‌های صنعتی تلاش بیشتری داشته باشیم تا انرژی و خوراک ارزان در طول زنجیره به طور پلکانی توزیع شود و رقابت واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ شکل بگیرد.

دوستی ضعف استان را نداشتن شهرک صنعتی ساحلی دانست و تأکید کرد: شهرک‌های فعلی هرمزگان هیچ فرقی با استان‌های کویری ندارند و برای رفع این نقیصه طراحی و مطالعات اولین شهرک صنعتی دریایی شروع شده تا صنایع شناورسازی و سازه‌های دریایی در آن مستقر شود.