تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744949
شناسه : 3744949
تاریخ :
۲۷۰۰کسب و کار خُرد از صندوق کارآفرینی اصفهان تسهیلات دریافت کردند اقتصاد ایران: اصفهان-مدیر صندوق کار آفرینی امید استان اصفهان گفت: بیش از ۲۷۰۰ کسب و کار خُرد در این استان طی یک سال اخیر از تسهیلات حمایتی این صندوق بهره‌مند شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالصمد شهبازی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان در یک سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان منابع و تسهیلات ارزان قیمت به بنگاه‌های خُرد و کوچک ارائه کرد و بیش از ۲۷۰۰ کسب و کار در سطح استان مورد حمایت این صندوق قرار گرفتند.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان بر اساس اسناد موجود و سالنامه آماری سال ۱۴۰۰ در رتبه ۲۸ کشور بود اما با تلاش همکاران و تسهیل گری‌هایی که طی ۳ سال اخیر صورت گرفت، این صندوق طبق آخرین آمار تا ۱۵ مرداد سال جاری در امر حمایت از کسب و کارهای خُرد و کوچک رتبه اول کشور شد.‌

شهبازی، نگاه تسهیل‌گرانه و حمایت گونه مجموعه صندوق کارآفرینی امید استان را از عوامل کسب رتبه برتر کشور دانست و گفت: طبق آمارهای موجود، سهم بنگاه‌های خُرد و کوچک از منابع بانکی کشور، بسیار پایین است و حدود ۴.۵ درصد از منابع بانکی به حمایت از این مشاغل اختصاص می‌یابد در حالی که در کشورهای توسعه یافته این عدد بالای ۷۰ درصد است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان خاطرنشان کرد: این مساله یک نقص برای کسب و کارهای خرد در کشور است در حالی که به نظر می‌رسد هر قدر منابع و حمایت از این بخش داشته باشیم، رشد و بهره‌وری بیشتری برای اقتصاد کشور دارند.

شهبازی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید یک نهاد عمومی است که به صورت هیأت امنایی در راستای توسعه کسب و کار توسط شخص ریاست جمهوری اداره می‌شود، ابراز داشت: این صندوق تلاش کرده با روش‌های نوین که در تخصص توسعه کسب و کار است، در کنار تأمین مالی و اشتغال پایدار راهگشا باشد.

۴۰ واحد صنعتی با حمایت صندوق کارآفرینی امید به چرخه تولید بازگشتند

وی با بیان اینکه طی سال گذشته توانستیم بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان را از منابع بخش خصوصی را برای تأمین مالی با منابع دولتی همراه کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های مهم، تأمین احیای واحدهای راکد، نیمه فعال و فعال بود که بیش از ۴۰ واحد صنعتی استان را توانستیم احیا کرده و به چرخه اقتصاد بازگردانیم و کارخانه یا واحدی که بیش از پنج سال هیچ گونه دستگاه و خدماتی نداشت اکنون بیش از ده‌ها نیروی فعال دارد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان اضافه کرد: با احیای بیش از ۴۰ واحد صنعتی بیش از ۳۲۰ نفر مشغول فعالیت شدند.

شهبازی با بیان اینکه ۳۷ درصد منابع پرداختی در حوزه بانوان بوده است. افزود: باید توجه داشت که طی چند سال اخیر بیش از ۵۵ درصد پرداختی‌های تسهیلات صندوق در رنج سنی ۳۶ تا ۵۵ سال بودند در حالی که تا پیش از دهه ۹۰ حدود ۶۰ درصد دریافت کنندگان تسهیلات صندوق بین ۱۸ تا ۳۵ سال بودند.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید در حوزه فرزند آوری، ازدواج و مسکن مشوق‌هایی دارد، ادامه داد: انتظار این است که این مشوق در حوزه جوانان نیز نیز دیده شود و برای جوانان در رنج سنی ۱۸ سال و به ویژه افراد تحصیل کرده که وارد جامعه می‌شوند، لازم است که دولت برای آنان مشوقی در صندوق کارآفرینی امید در نظر گیرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان با بیان اینکه طی یکسال اخیر بیش از پنجاه درصد حمایت را از حوزه صنعت، ۳۰ درصد کشاورزی و ۲۰ درصد حوزه خدماتی داشتیم، اظهار داشت: در پرداخت تسهیلات از منابع قانون تبصره ۱۸، آخرین منابع قانونی که در اختیار داریم مربوط به سال ۱۴۰۱ است و از این محل ما با وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت نیرو، تعاون و کار، راه و شهرسازی و همچنین بنیاد برکت، کمیته امداد و بهزیستی قرار داد داشتیم و توانستیم منابع آنان را اهرم کرده و چند برابر افزایش دهیم و به جامعه هدف آنان تزریق کنیم.

شهبازی خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان ۱۰۰ درصد منابع قانون تبصره ۱۸ را جذب کرده و بیشترین جذب را بین بانک‌های استان دارد و توانسته رتبه نخست را در این زمینه کسب کند.

وی ادامه داد: خدمات ارائه شده این صندوق طی سه سال اخیر با خدمات ۱۰ ساله آن برابری می‌کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان خاطرنشان کرد: نرخ معوقات صندوق چهار دهم درصد است و این نوید را می‌دهد که کسانی که کسب و کار خُرد دارند، خوش حساب هستند.

شهبازی خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی استان این
ظرفیت را دارد که اگر ارگانی چه شرکت خصوصی یا ارگان دولتی منابعی در اختیار داشته باشد آن را اهرم کرده و تا ۳۰۰ درصد افزایش دهیم و به جامعه هدف آنان که بخش خصوصی است، تزریق کنیم.

وی کمبود منابع را مهم‌ترین چالش صندوق کارآفرینی امید دانست و گفت: در حال حاضر پرونده تعدادی واحد صنعتی و تولیدی را برای احیا شدن داریم و سرمایه گذار هم آماده است اما برای حمایت بیشتر یک مقدار چالش منابعی داریم که در این زمینه برای استفاده از منابع بودجه‌ای داخلی استان، رایزنی‌هایی کردیم.‌