تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3744940
شناسه : 3744940
تاریخ :
مسئول صهیونیست:اسرائیل جبهه شمالی را از دست داده است اقتصاد ایران: یک مسئول صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی با اشاره به اینکه حملات حزب‌الله طی دوره اخیر بسیار قوی‌تر و مرگبارتر شده است گفت اسرائیل جبهه شمال را از دست داده و به نظر می‌رسد نتانیاهو تازه فهمیده در اینجا دشمنی به نام حزب‌الله داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه ادامه ترس و وحشت صهیونیست‌ها از پاسخ ایران و حزب الله به جنایت‌های تروریستی اسرائیل و در حالی که مقاومت لبنان طی چند هفته گذشته، شدت حملات خود به مواضع اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی را چند برابر کرده است، «گیورا زلاتس» رئیس شورای الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی اعلام کرد که عملیات‌های حزب الله در شمال، همچنان در حال افزایش است و هر چقدر که زمان می‌گذرد این حملات شدیدتر و مرگبارتر می‌شود.

این مسئول صهیونیست در گفتگو با شبکه کان رژیم صهیونیستی، با به سخره گرفتن عملکرد کابینه این رژیم در قبال وضعیت جبهه شمالی گفت: سطح امنیت در مناطق شمالی در مرز با لبنان بسیار کاهش یافته است. این در حالی است که به نظر می‌رسد کابینه بنیامین نتانیاهو تازه در هفته‌های اخیر متوجه شده که دشمنی به نام حزب الله در مرزهای شمالی وجود دارد و اسرائیل منتظر پاسخ حزب الله به ترور فواد شکر، فرمانده نظامی این حزب در بیروت مانده است.

وی افزود: وضعیت در شمال از مرحله بد به بدتر منتقل شده؛ جایی که هر روز در نتیجه حملات پهپادی و موشکی حزب الله صدای آژیرهای خطر در اینجا بلند می‌شود. همچنین ده‌ها خانه ویران شده است، هزاران دونم زمین در نتیجه آتش‌سوزی‌های گسترده بر اثر حملات حزب الله کاملا سوخته و از بین رفته‌اند. همچنین تعداد تلفات نظامیان و شهرک نشینان در حال افزایش است و حدود 100 هزار نفر شهرک‌های شمالی را تخلیه کرده‌اند. (لازم به ذکر است که رسانه‌های عبری و آمریکایی بارها اعتراف کرده‌اند تعداد شهرک نشینانی که به دلیل ترس از حملات حزب الله از شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی آواره شده‌اند به 250 هزار نفر می‌رسد).

مسئول مذکور صهیونیست تاکید کرد: ما اینجا در شمال هیچ گونه خدمات حیاتی مانند بهداشت، بانک، سیستم‌های آموزشی و... دریافت نمی‌کنیم. اسرائیل به تدریج در حال از دست دادن شمال بوده و اقتصاد و آموزش در اینجا فلج شده است. ما خواستار یک استراتژی روشن برای بازگشت آوارگان هستیم.

همچنین شبکه 12 رژیم صهیونیستی در گزارشی به این منظور اعلام کرد که شهرک نشینان در شمال هیچ چشم اندازی برای آینده ندارند. آنها از وعده‌های بیهوده خسته شده‌اند و نمی‌دانند چه زمانی می‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

روزنامه عبری معاریو نیز به نوبه خود فاش کرد که طی چند روز گذشته به دنبال حمله پهپادی و موشکی حزب الله به مناطق شمال غربی، تعداد تماس‌های اسرائیلی‌ها با مراکز درمانی و روانشناختی در شمال افزایش چشمگیری داشته است.

اوری چارلز فریدلند، مدیر نهاد موسوم به دپارتمان توسعه اجتماعی اسرائیل در این زمینه اعلام کرد که شاهد افزایش قابل توجه در تعداد تماس‌ها با مراکز روان درمانی بعد از حملات اخیر هستیم.

در این زمینه همچنین روزنامه عبری هاآرتص در گزارشی به ترس و وحشت شهرک نشینان صهیونیست در حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی، از احتمال حمله حزب الله به بندر راهبردی حیفا، در پاسخ به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در ضاحیه جنوبی بیروت پرداخت.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد: (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی جدید خود هشدار داد که حیفا ممکن است یکی از اهداف اصلی حزب الله در پاسخ به ترور «فواد شکر» فرمانده نظامی این جنبش باشد. سناریوی ترسناکی که خواب را از ساکنان حیفا گرفته، حمله حزب الله به کارخانه‌های پتروشیمی، از جمله پالایشگاه‌های نفت است که در آن مقدار زیادی مواد خطرناک ذخیره می‌شود.

هاآرتص در ادامه گزارش خود تاکید کرد: حمله به کارخانه‌های پتروشیمی تنها چیزی نیست که شهرک نشینان حیفا نگران آن هستند، اغلب ساکنان این منطقه نگران ضرباتی هستند که ممکن است به ساختمان‌های مسکونی و برخی محله‌ها وارد شود. به ویژه اینکه محله‌های حیفا تنها یک راه خروجی دارند و به «محله‌های محاصره شده» معروف هستند. این خطر زمانی بیشتر می‌شود که تاسیسات نظامی حیفا در نزدیکی ساختمان‌های مسکونی واقع شده است. علاوه بر آن ساکنان حیفا و دیگر شهرک نشینان اعتمادی به کابینه در مدیریت بحران ندارند.

انتهای پیام/