تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744929
شناسه : 3744929
تاریخ :
ظرفیت زکات استان اردبیل ۶۵۶ میلیارد تومان است اقتصاد ایران: اردبیل- دبیر شورای زکات استان اردبیل گفت: ظرفیت زکات استان اردبیل ۶۵۶ میلیارد تومان است که ما همه ساله سعی می‌کنیم از کشاورزان و روستاییان بخشی از این میزان زکات را جمع‌آوری کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای زکات استان اردبیل، اظهار کرد: ۴۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان اردبیل است که از این میزان ۳۳۷ هزار هکتار دیم و ۸۰ هزار هکتار اراضی آبی است.

وی تصریح کرد: در استان سطح زیر کشت گندم در اراضی دیم ۲۲۲ هزار هکتار و جو نیز ۱۰۸ هزار هکتار است که عملیات کشت و زرع همه ساله در این اراضی انجام می‌شود.

دبیر شورای زکات استان اردبیل گفت: در بخش اراضی آبی نیز ۶۰ هزار هکتار به کشت گندم و ۲۰ هزار هکتار به کشت جو اختصاص یافته که برآورد برداشت گندم در سال‌جاری ۴۰۰ هزار تن و جو نیز ۱۸۲ هزار تن است.

حسین‌نژاد افزود: پیش بینی زکات واقعی استان از گندم تولید شده ۲۶ هزار و ۶۰۰ تن است که ارزش ریالی آن نیز معادل ۴۵۲ میلیارد تومان با نرخ مصوب دولتی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ۱۸۲ هزار تن جو برداشت شده استان ۱۲ هزار تن مشمول زکات است که ارزش ریالی آن ۲۴ میلیارد تومان است.

حسین‌نژاد اضافه کرد: در مجموع ۶۵۶ میلیارد تومان ظرفیت زکات استان است که از یک‌هزار و ۸۵۴ روستای استان در ۹۲۰ روستا پرداخت زکات و جمع‌آوری آن انجام می‌شود.

وی به حضور عاملان و مبلغان زکات در همه روستاها برای ترغیب و تشویق کشاورزان به انجام این فریضه الهی اشاره کرد و ادامه داد: انصافاً همه متولیان به ویژه فرمانداران و ائمه جمعه پای کار هستند تا ما بتوانیم در ۹۲۰ روستای استان زکات جمع‌آوری شده را صرف فعالیت‌های اولویت‌دار به ویژه رفع فقر کنیم.