تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3744913
شناسه : 3744913
تاریخ :
مدل بینی شرقی و جراحی زیبایی آن اقتصاد ایران: جراحی زیبایی بینی شرقی با هدف رفع ویژگی‌های متمایز بینی که به‌طور معمول در بین بیماران با نژاد آسیایی و شرقی وجود دارد، انجام می‌پذیرد. نگرانی‌های زیبایی رایج برای بینی‌های شرقی به‌طور معمول شامل پل بینی پایین، سوراخ‌های بینی پهن و نوک بینی نامشخص است. این ویژگی‌ها اغلب به یک نمای صاف صورت کمک می‌کند، به همین دلیل است که رینوپلاستی یک راه‌حل زیبایی محبوب برای کمک به افزودن بعد به صورت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

دلایل انجام جراحی بینی به سبک شرقی

بیماران آسیایی تمایل به داشتن فرم صورت پهن‌تر و پرتر دارند. این ویژگی در کنار بینی با برجستگی کم، باعث ایجاد نمایه صورت صاف‌تر و کم‌حجم‌تری نسبت به استانداردهای زیبایی جهانی می‌شود. افزایش برجستگی پل بینی و تغییر شکل نوک بینی به کاهش صافی صورت و بهبود تقارن و هماهنگی بین سایر اجزای صورت کمک می‌کند. در برخی موارد، برای رفع مشکلات احتمالی تنفس ممکن است تغییرات بیشتری لازم باشد. جراحی زیبایی بینی آسیایی می‌تواند به رفع نگرانی‌های زیر کمک کند:

  • سوراخ های بینی پهن
  • پل بینی پایین
  • نمای صاف صورت
  • عملکرد ضعیف بینی

مزایای عمل زیبایی بینی شرقی چیست؟

هر نژادی از گروه‌های قومیتی مختلفی تشکیل شده است، اما هیچ نژادی به‌اندازه جمعیت آسیایی تنوع ندارد. بنابراین، برای ارائه مناسب‌ترین روش‌های اصلاح بینی برای هر بیمار، توجه به تفاوت‌های ظریف بین هر قومیت ضروری است. جراحی زیبایی بینی شرقی می‌تواند منجر به مزایای زیر شود:

  • پل بینی بالاتر
  • سوراخ های بینی باریک‌تر
  • بهبود نمای صورت با افزایش عمق و بعد

انتخاب جراح مناسب برای انجام این عمل، از اهمیت بالایی برخوردار است. جراح باید تجربه و مهارت کافی در انجام عمل بینی شرقی داشته باشد و به‌طور کامل با آناتومی بینی افراد با نژاد شرقی آشنا باشد. در نهایت، تصمیم‌گیری برای انجام عمل بینی شرقی، یک تصمیم شخصی است که باید با درنظرگرفتن تمام جوانب و مشورت با یک جراح مجرب انجام شود.

مدل بینی شرقی و جراحی زیبایی آن

جراحی زیبایی بینی شرقی چگونه انجام می‌شود؟

جراحی بینی شرقی زیرمجموعه‌ای از عمل رینوپلاستی قومی است که با درنظرگرفتن آناتومی و مشکلات منحصر به فرد افراد آسیایی انجام می‌شود. شایع‌ترین نگرانی‌هایی که بیماران آسیایی ابراز می‌کنند، پل بینی پایین، نوک بینی پهن و عدم برجستگی نوک بینی است.

پزشک جراح با استفاده از تخصص خود در تکنیک‌های رینوپلاستی می‌تواند به این نگرانی‌ها رسیدگی کند تا به شما در دستیابی به بینی متعادل، زیبا و افزایش اعتماد به نفستان کمک کند. در ادامه نحوه انجام رینوپلاستی آسیایی شرح داده شده است:

ایمپلنت‌های مصنوعی (Alloplasts)

همه بیماران موافق استفاده از غضروف خود برای عمل بینی آسیایی نیستند و تمایل دارند جراحی را به یک ناحیه محدود کنند. با استفاده از مواد مصنوعی (آلوپلاست)، می‌توان پل بینی را با استفاده از ماده‌ای مانند سیلیکون نرم برجسته کرد. ایمپلنت‌ها در اشکال مختلفی از جمله صاف و L شکل وجود دارند. ایمپلنت L شکل را می‌توان برای افزایش نوک بینی نیز به کار برد. اغلب اوقات، از یک ایمپلنت صاف برای پل بینی استفاده می‌شود و سپس پزشک مقدار کمی از غضروف سپتوم را برای افزایش برجستگی نوک بینی مورد استفاده قرار می‌دهد.

کوچک‌کردن سوراخ بینی (Nostril Reduction)

بسیاری از بیماران شرقی احساس می‌کنند که سوراخ های بینی آنها بیش از حد پهن است. با کوچک‌ کردن سوراخ بینی، پزشک می‌تواند ظاهری باریک‌تر به وجود آورد. برش‌ها در داخل سوراخ های بینی پنهان می‌شوند و جراح دقت می‌کند که کاهش را بیش از حد انجام ندهد تا ظاهری طبیعی حفظ شود.

مدل بینی شرقی و جراحی زیبایی آن

مشکلات ایمپلنت‌های سیلیکونی در جراحی مدل بینی شرقی

جراحی زیبایی بینی آسیایی یکی از رایج‌ترین عمل‌های جراحی در آسیا است و سیلیکون رایج‌ترین ماده مصرفی برای این جراحی محسوب می‌شود. با وجود محبوبیت ایمپلنت‌های سیلیکونی، بحث در مورد مشکلات و عوارض احتمالی آن نیز اهمیت دارد.

یکی از مشکلات، جابه‌جایی یا حرکت ایمپلنت سیلیکونی در بینی است. هنگامی که فردی پل بینی خود را لمس می‌کند، ممکن است ایمپلنت سیلیکونی به طرفین حرکت کند. این اتفاق به دلیل عدم چسبندگی محکم ایمپلنت به پل بینی رخ می‌دهد.

مشکل دیگری که می‌تواند در عمل جراحی بینی شرقی با ایمپلنت سیلیکونی ایجاد شود، قرارگیری نامناسب آن است. به این معنی که به‌جای قرارگیری در خط وسط بینی، ایمپلنت به یک طرف متمایل می‌شود و به‌مرور زمان، ممکن است حتی از پوست بینی بیرون بزند (خارج شود). مسئله دیگر استفاده از سیلیکون در جراحی بینی آسیایی، حرکت ایمپلنت به سمت پایین و ایجاد فشار بر نوک بینی است. در نتیجه این فشار، ممکن است قرمزی موقتی بر روی نوک بینی به وجود آید. بااین‌حال، با افزایش فشار روی نوک بینی، ایمپلنت سیلیکونی می‌تواند پوست نوک بینی را نازک کند.

همچنین بخوانید: عمل بینی طبیعی

مشکلات استفاده از بافت‌های اهدایی (Cadaver) در جراحی بینی شرقی

جراحی زیبایی بینی شرقی، گاهی از بافت‌های اهدایی به‌عنوان ماده‌ای برای افزایش یا بزرگ کردن بینی استفاده می‌شود. این بافت‌ها می‌توانند غضروف یا درم (لایه دوم پوست) باشند. استفاده از بافت‌های اهدایی در جراحی بینی آسیایی عمدتا به دو دلیل انجام می‌شود:

  • دلیل اول: زمانی که مشکلات قبلی با ایمپلنت سیلیکونی وجود داشته باشد. در موارد ترمیمی (revision rhinoplasty) که در آن ایمپلنت سیلیکونی قبلی مشکلاتی مانند عفونت یا کوتاه ‌شدن بینی ایجاد کرده است، می‌توان از بافت‌های اهدایی استفاده کرد.
  • دلیل دوم: دلیل دیگر برای استفاده از بافت‌های اهدایی مانند درم، اضافه‌کردن بالشتک (پد) به سیلیکون در نوک بینی است. گاهی اوقات در جراحی بینی آسیایی، نوک بینی در حین افزایش ارتفاع، تحت‌فشار قابل‌توجهی قرار می‌گیرد. جراح پلاستیک ممکن است از پوست اهدایی برای افزایش نوک بینی یا ایجاد کمی بالشتک برای نوک بینی استفاده کند.

مدل بینی شرقی و جراحی زیبایی آن

اگر ساکن آسیای شرقی هستید و هر یک از این ویژگی‌ها را در بینی خود مشاهده می‌کنید، بهترین راه برای تشخیص قطعی، مراجعه به یک جراح بینی مجرب و متخصص در زمینه جراحی زیبایی بینی شرقی است. جراح در طی معاینه و بررسی دقیق بینی شما، می‌تواند به‌طور قطعی اعلام کند که آیا کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر.

جمع‌بندی

جراحی بینی شرقی، نوعی عمل جراحی زیبایی بینی است که برای رفع برخی از ویژگی‌های ظاهری رایج در بینی افراد با نژاد شرقی طراحی شده است. این عمل می‌تواند شامل طیف وسیعی از تکنیک‌ها، از جمله تراشیدن و صاف‌کردن استخوان و غضروف بینی، پیوند غضروف برای تقویت نوک بینی و تغییر شکل سوراخ های بینی باشد. هدف نهایی از این جراحی، ایجاد ظاهری متعادل و متناسب با سایر اجزای صورت فرد است، درحالی ‌که همچنان زیبایی‌های منحصربه‌فرد نژاد شرقی را حفظ می‌کند.