تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3744909
شناسه : 3744909
تاریخ :
تصویب فوریت طرح تغییر روند عضویت هیئت رئیسه در کمیسیون‌ها اقتصاد ایران: نمایندگان مجلس با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در آن روند عضویت اعضای هیئت رئیسه مجلس در کمیسیون‌ها را تغییر می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عباس بیگدلی نماینده تاکستان در جلسه علنی امروز تقاضای بررسی دو فوریت طرح اصلاح ماده 62 آیین‌نامه داخلی مجلس را مطرح کرد.

وی در توضیح تقاضای خود گفت: در این طرح الحاق یک تبصره به ماده 62 پیش بینی شده تا مشکل عضویت 11 نماینده مجلس در کمیسیون های تخصصی برطرف شود.

بیگدلی توضیح داد: در صورت تصویب این طرح، اعضای هیئت رییسه مجلس از کمیسیون ها با تعداد متقاضی زیاد خارج شده و عضو کمیسیون هایی با متقاضی کمتر می شوند؛ البته اگر آنها در سال‌های بعد عضو هیئت رییسه مجلس نشدند، می توانند به کمیسیون‌های قبلی خود بازگردند.

بعد از اظهارات موافقان و مخالفان، دو فوریت به رای گذاشته شد که نمایندگان با 143 رای مخالف، 88 رای موافق و 6 رای ممتنع از مجموع 257 رای با آن مخالفت کردند.

یک فوریت این طرح با 142 رای موافق، 78 رای مخالف و 20 رای ممتنع به تصویب رسید.

طبق ماده 62 آیین نامه داخلی مجلس، هرنماینده شش ماه یک‌بار می‌تواند تقاضای تغییر کمیسیون خود را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کند. انتقال به کمیسیون دیگر با رعایت نصاب مقرر در این آیین‌نامه و با موافقت اکثریت اعضای کمیسیون‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/