تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3744908
شناسه : 3744908
تاریخ :
جزئیات جلسه رای اعتماد به وزرای کابینه چهاردهم اقتصاد ایران: عضو هیأت رئیسه مجلس، جزیات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی از روز شنبه (27 مرداد) آغاز خواهد شد.

وی افزود: همه 19 وزیر پیشنهادی دولت به تمامی کمیسیون‌های مجلس دعوت خواهند شد. همزمان با برگزاری جلسات در کمیسیون ها، بسیاری از فراکسیون های مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با موضوعات خاص فراکسیون های خود با وزرای پیشنهادی مربوطه جلسه خواهند داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه درباره روند برگزاری جلسات علنی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، اظهار داشت: از ساعت 8 صبح روز شنبه (27 مردادماه) جلسه علنی مجلس برگزار و نمایندگان وارد بررسی خط مشی دولت و صلاحیت و برنامه وزرای پیشنهادی خواهند شد.

یوسفی در ادامه تصریح کرد: جلسات رأی اعتماد به صورت دو شیفت خواهد بود در صورت موافقت نمایندگان جلسات 3 شیفته می‌شود و نطق میان دستور نیز نخواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس درباره روند بررسی صلاحیت وزرا، یادآور شد: شروع جلسه با تشریح برنامه و خط مشی دولت و دفاع رئیس جمهور از ترکیب کلی هیأت وزیران پیشنهادی خواهد بود که از وی برای حضور در این جلسه دعوت به عمل خواهد آمد همچنین وی به همراه نمایندگانی که تعیین کرده است می تواند به مدت دو ساعت و نیم از دولت خود دفاع کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: بعد از نطق اولیه رئیس مجلس، رئیس جمهور برنامه کلی دولت و خط مشی آن را تشریح کرده و از کابینه پیشنهادی خود دفاع می کند.

یوسفی اضافه کرد: سپس 5 نفر نماینده موافق و 5 نفر نماینده مخالف، هر کدام به مدت 15 دقیقه راجع به این ترکیب و برنامه دولت صحبت خواهند کرد و در ادامه رئیس جمهور و یا نماینده تعیین شده از سوی وی می تواند به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

وی افزود: بعد از آن نیز، مجلس وارد دستور بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبا خواهد شد که البته در وهله اول سخنگوی کمیسیون‌های تخصصی گزارشی از برنامه های مطرح شده از سوی وزرای پیشنهادی مربوط به کمیسیون خود ارائه می کنند و پس از آن نیز دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق برای هر وزیر صحبت خواهند کرد که هر کدام 15 دقیقه فرصت دارند و در نهایت نیز وزیر پیشنهادی مربوطه یا رئیس جمهور فرصت دارد تا از برنامه‌ها و صلاحیت وزیر دفاع کنند.

نماینده اهواز در مجلس درباره نحوه دریافت رأی اعتماد وزرای پیشنهادی خاطرنشان کرد: در پایان بررسی برنامه‌های کلی دولت و برنامه تک تک وزرای پیشنهادی، رأی گیری وزرا به صورت کلی انجام خواهد شد.

انتهای‌پیام/