تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3744903
شناسه : 3744903
تاریخ :
انتقاد قهرمان المپیک توکیو از حذف «کاراته» در المپیک ۲۰۲۴ اقتصاد ایران: قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته کاراته به شدت از مسوولان برگزاری المپیک پاریس به دلیل حذف مجدد رشته کاراته انتقاد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، رشته کاراته به صورت رشته میهمان حضور داشت اما در بازی های المپیک ۲۰۲۴ این رشته جایی در مسابقات نداشت و مسوولین برگزاری بازی ها تصمیم گرفتند این ورزش رزمی را به پاریس نیاورند؛ مساله ای که موجب انتقاد ورزشکاران این رشته شد.

«استیون دا کستا»، کاراته‌کا فرانسوی که در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو در وزن ۶۷ کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد از «تونی استانگه»، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴، به شدت انتقاد کرد و در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نارضایتی خود را از عدم حضور کاراته در بازی‌های پاریس ابراز نمود.

دا کستا در پیام خود نوشت: فقط می‌خواهم به پاریس ۲۰۲۴ یادآوری کنم که باید برای حفظ کاراته تلاش می‌کرد اما این کار را نکرد. تونی استانگه به هیچ وجه برای ما و رشته ما تلاش نکرد. هیچ کاری نکرد! این ورزشکار ۲۷ ساله با این اظهار نظرات خود، به طور صریح نارضایتی خود را نسبت به عدم گنجاندن کاراته در برنامه بازی‌های پاریس ابراز کرده است.

او همچنین افزود: من هیچ مشکلی با ورزشکارانی که به رشته خود علاقه‌مندند و در المپیک حضور دارند، ندارم. آنها هم مانند من به رشته تخصصی خود علاقه مند هستند. آن‌ها آماده شده‌اند و امیدوارم از این لحظه لذت ببرند.

در بازی‌های المپیک پاریس، کاراته با رشته جدیدی به نام «بریکینگ» جایگزین شده است.