تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3744855
شناسه : 3744855
تاریخ :
معاون آذری جهرمی گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات شد اقتصاد ایران: ستار هاشمی صبح امروز به عنوان گزینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان صبح امروز نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم را برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. در این نامه ستار هاشمی به عنوان گزینه وزارت ارتباطات به مجلس معرفی شده است.

وی در سال ۱۳۹۸ از سوی محمد جواد آذری جهرمی به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شده بود و در حال حاضر استاد هوش مصنوعی در دانشگاه شیراز است (اینجا ببینید).

ستار هاشمی متولد ۱۳۵۵ در شهر یاسوج است و مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی سخت‌افزار دانشگاه اصفهان، مقطع کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و رباتیک از دانشگاه علم و صنعت و دکتری هوش مصنوعی دانشگاه موناش استرالیا اخذ کرده است.

او از سال ۱۳۹۳ به عنوان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس و از سال ۱۳۹۵ به عنوان معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول به فعالیت بوده است.

هاشمی در میان گزینه‌های پیشنهادی کمیته انتخاب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم با کسب ۱۳۵ امتیاز، رتبه اول را کسب کرده بود.

وی در حال حاضر استاد تمام دانشگاه شیراز است و تاکنون بیش از ۱۵۰ مقاله (اینجا ببینید) در حوزه‌های پژوهشی یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، امنیت کامپیوتر و شبکه‌های اجتماعی دارد. مقالات ستار هاشمی تا کنون ۴ هزار و ۴۲۰ بار مورد استناد قرار گرفته است.

وی افتخارات علمی همچون عضو افتخاری علمی دانشگاه موناش استرالیا (سال ۱۳۸۴)، پژوهشگر برتر دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و استاد نمونه آموزشی دانشکده برق و کامپیوتر در سال ۱۳۹۳ را در کارنامه خود دارد.

برخی سمت‌های اجرایی ستار هاشمی به شرح زیر است:

عضو کمیته هوشمندسازی و دولت الکترونیک·وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات

رئیس کارگروه تحلیل شاخص‌های بهره‌وری شرکت ارتباطات زیرساخت

عضو هیئت نظارت بر توسعه مدیریت شرکت ارتباطات زیرساخت

عضو کمیته امنیت اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت

مخابرات مدیر کل نوسازی و تحول کسب و کار شرکت ارتباطات زیرساخت

دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس

مشاور استقرار سیستم مدیریت دانش و مدیریت منابع سازمانی پژوهشکده صنعت نفت

رئیس دانشکده آموزش الکترونیکی و فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز

مشاور طراحی سازمانی و معماری سازمانی وزارت علوم

شورای توسعه برنامه ریزی بین المللی شیراز