تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3744846
شناسه : 3744846
تاریخ :
ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف انگلیس اقتصاد ایران: شب گدشته اعتراضات گسترده ضد نژاد پرستی و راست افراطی در شهرهای مختلف انگلیس از جمله لندن، پایتخت این کشور برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در هفته های اخیر بارها شورش ها و ناآرامی هایی از طرف جناح راست افراطی در انگلیس رخ داده است. اما حالا هزاران نفر در شهرهای مختلف انگلیس به خیابان ها آمدند و علیه جناح راست افراطی اعتراض کردند.

پس از این ناآرامی های گسترده هزاران نفر در انگلستان و ایرلند شمالی دوباره علیه خشونت جناح راست افراطی تظاهرات کردند. بزرگترین تظاهرات در بلفاست ، پایتخت ایرلند شمالی برگزار شد. به گزارش خبرگزاری انگلیسی پی ای، حدود 15000 نفر در آنجا به خیابان ها ریختند. خبرگزاری AFP اما از 5000 شرکت کننده صحبت کرد.

صدها معترض ضد نژادپرستی در شهر نیوکاسل در شمال شرق انگلیس هم به خیابان ها آمدند. آنها با گروه بسیار کوچکتری از تظاهرکنندگان دست راستی روبرو شدند. بر اساس گزارش ها برخی دستگیری ها هم در این گروه صورت گرفته است.

در لندن هم تقریباً 1000 نفر در مقابل مقر حزب نایجل فاراژ، حامی برگزیت و مخالف طرح اصلاح مهاجرت بریتانیا تظاهرات کردند. برخی پلاکاردهایی با مضمون «نه به نژادپرستی، نه به نفرت» در دست داشتند. همچنین صدها نفر در کاردیف ولز و شهرهای اسکاتلند گلاسکو و ادینبورگ تظاهرات کردند.

سازمان موسوم به Stand Up to Racism خواستار تظاهرات علیه خشونت جناح راست در سراسر این کشور شد. شروع فصل فوتبال انگلیس در این هفته با بازی های دسته دوم باعث ایجاد تنش و نگرانی در بین مقامات امنیتی شده است. بیم آن می رود که هواداران خشن فوتبال هم دوباره باعث شورش ها و ناآرامی هایی شوند.

از اواسط هفته اوضاع در انگلیس تا حد زیادی آرام بود. اما در ایرلند شمالی، ناآرامی ها ادامه یافت. معترضان خشونت طلب شب شنبه سعی کردند مسجدی را در شهر کوچکی در نزدیکی بلفاست به آتش بکشند - اما این حمله ناکام ماند. چندین خودرو نیز در بلفاست به آتش کشیده شد و پنج نفر در جریان این ناآرامی ها دستگیر شدند.

پلیس ایرلند شمالی معتقد است که نیروهای شبه نظامی در این شورش ها دست داشته اند. پس از گذشت بیش از 25 سال از پایان جنگ داخلی بین کاتولیک ها و پروتستان ها، در بخش بریتانیایی کشور هنوز گروه های انشعابی مسلح از هر دو طرف وجود دارد. اهداف این حملات در حال حاضر عمدتا مؤسسات و مغازه های مسلمانان هستند.

ناآرامی ها در شهرهای انگلیس در چند روز اخیر برای روزها این کشور را در حالت تعلیق قرار داده بود. در جریان این ناآرامی ها حملاتی به نیروهای امنیتی، اسکان پناهجویان و مساجد و مغازه ها صورت گرفت.

تا کنون نزدیک به 600 نفر که در این ناآرامی ها شرکت کرده‌اند یا در خیابان ها یا آنلاین خواستار خشونت شده‌اند، دستگیر شده‌اند. بیش از 220 نفر قبلاً متهم شده اند و چندین نفر به حبس محکوم شده‌اند که حبس برخی از آنها چندین سال طول می کشد.

بیش از یک هفته است که خشونت‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای بعد از حمله با سلاح سرد که منجر به کشته شدن سه کودک شد در سراسر انگلیس شکل گرفته است. معترضان به نیروهای امنیتی، پناهگاه‌های پناهجویان و مساجد حمله کردند. در جریان این درگیری‌ها خودروها و ساختمان‌ها به آتش کشیده شد و افسران پلیس مجروح شدند.

انتهای پیام/