تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3744831
شناسه : 3744831
تاریخ :
وست: برای آزادی زندانیان آمریکا در افغانستان تلاش می‌کنیم اقتصاد ایران: نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در دوسالگی بازداشت اتباع این کشور توسط طالبان تأکید کرد کاخ سفید برای آزادی شهروندان خود تلاش می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» بر آزادی سه شهروند این کشور از زندان طالبان تأکید کرد و گفت که واشنگتن به تلاش برای آزادی و بازگرداندن آنها به آمریکا تلاش می‌کند.

تام وست نوشت: ما می‌خواهیم و باید به تلاش خود ادامه دهیم تا زندانیان آمریکایی را به خانه و نزد خانواده‌هایشان برگردانیم.

پیش از این نیز «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی با تأکید بر اینکه دو سال از بازداشت «رایان کوربت» می‌گذرد، از بی‌توجهی دولت بایدن برای آزادی وی انتقاد کرده بود.

مک‌کال اظهار داشت: «با وجود درخواست‌های مکرر، رئیس‌جمهور بایدن هنوز با آنا، همسر رایان یا خانواده آنها ملاقات نکرده است. سلامت روان و جسم رایان هر روز رو به وخامت است، با این حال دولت بایدن و هریس هنوز برنامه‌ای برای بازگرداندن او به خانه ندارند».

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش‌تر تاکید کرده بود آزادی شهروندان آمریکایی اسیر طالبان برای واشنگتن در اولویت قرار دارد.

میلر با اظهار اینکه در مجموع سه تبعه آمریکا در بازداشت طالبان هستند، گفته بود: ما به شدت نگران وضعیت محمود حبیبی، رایان کوربت و جورج گلزمن هستیم که به ناحق در افغانستان بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/.