تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744821
شناسه : 3744821
تاریخ :
۳۰ رشوه بگیر در کرمان تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند اقتصاد ایران: کرمان- رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: طی چندماه اخیر بالغ بر ۳۰ نفر تحت عنوان اتهامی رشوه دهنده و رشوه گیرنده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نیک ورز صبح یکشنبه در دیدار کارکنان حفاظت اطلاعات دادگستری استان با رئیس کل دادگستری استان کرمان، اظهار کرد: ارتقا سلامت و سالم سازی (مبارزه با فساد) یکی از مأموریت‌های حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه است.

وی افزود: در این رابطه تلاش می‌شود بدنه این دستگاه از عناصر مخل و غیرقابل اصلاح پاک شود.

نیک ورز بیان کرد: البته حتی الامکان تلاش می‌شود با مستندسازی و جمع آوری ادله و رعایت اصول طبقه بندی و حیطه بندی آبروی افراد حفظ شده و لطمه‌ای از این حیث به ایشان وارد نشود.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان تاکید کرد: این مجموعه در سال‌های اخیر با بهره گیری از رهنمودهای مسئولان دلسوز قوه قضائیه و مددجستن از تجارب سنوات گذشته، اقداماتی انجام داده است.

نیک ورز سپس به افرادی که قصد دارند با انتساب خود به مسئولین یا هر جایگاهی از قوه قضائیه سو استفاده کنند، هشدار داد و تصریح کرد: این مجموعه با شدت نسبت به این سودجویان برخورد خواهد کرد.

وی یادآور شد: هیچ اغماض و ارفاقی برای این قبیل از افراد قابل پذیرش نیست، چراکه مردم جامعه نسبت به قوه قضائیه بدبین می‌شوند و بی اعتمادی نسبت به دستگاه قضائی به ارمغان خواهد آورد.

نیک ورز افزود: با افرادی که به انحاء مختلف با پذیرش کفالت یا ایداع وثیقه به طور مکرر اقدام به تحصیل مال از طریق نامشروع کرده و موجبات خلاصی متهمین از محکمه و مجازات را فراهم می‌آورند نیز برخورد قاطعانه ای خواهد شد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان خاطرنشان کرد: به موازات اقدامات سلبی و قاطعانه با مجرمین، اقدامات صیانتی و پیشگیرانه نیز یکی از مأموریت‌های حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه است.

نیک ورز با اشاره به اینکه رویکرد ما همواره پیشگیری بوده است و نه مچ گیری، تاکید کرد: ما همواره در کنار عزیزان شاغل در قوه قضائیه هستیم و در راستای حل مشکلات پرسنل نهایت تلاش را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در جهت عملیاتی کردن مفاد برنامه ابلاغی و جامه عمل پوشاندن به منویات ریاست معظم قوه قضائیه، تلاش کرده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: این مجموعه ضمن تعامل مثبت و سازنده با معاونت‌های دادگستری و مسئولین دستگاه قضائی استان، در راستای اجرای رسالت خویش و تحقق عدالت در جامعه گام برداشته و از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

نیک ورز سپس از شناسایی و دستگیری ۸ نفر جاعل، ۴ نفر کارچاق کن و ۳ نفر غصب کننده عنوان (تظاهر به امر وکالت) خبر داد.

وی گفت: طی چندماه اخیر بالغ بر ۳۰ نفر تحت عنوان اتهامی رشوه دهنده و رشوه گیرنده تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند و پرونده متهمان در شعب دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی است.

وی در ادامه یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۵۸۰ بود که پل ارتباطی دائمی بین مردم و عوامل حفاظت و اطلاعات دادگستری است.

نیک ورز در پایان یادآور شد: مردم می‌توانند در هر لحظه از شبانه روز گزارش خود را از طریق این شماره به سمع و نظر حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه برسانند.