تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744819
شناسه : 3744819
تاریخ :
۱۱ پروژه محرومیت زدایی در بیجار تعریف شد اقتصاد ایران: بیجار-رییس شرکت آب و فاضلاب شهرستان بیجار گفت: پروژه های محرومیت زدایی در قالب یازده پروژه در شهرستان بیجار تعریف شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای جهاد آب رسانی پروژه‌های محرومیت زدایی در قالب ۱۱ پروژه در شهرستان بیجار تعریف شده است که شامل ۱۱ پروژه و دو پروژه آن در قالب مجتمع شاهگدار (۲۳ روستا و ۱ شهر) و مجتمع خاندانقلی اجرا شده است که تا کنون ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی به درصد پیشرفت این پروژه اشاره کرد و افزود: این پروژه به لحاظ ریالی ۵۰ درصد و به لحاظ فیزیکی پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

اصفهانی به اقدامات انجام شده در حوزه آب رسانی اشاره کرد و بیان داشت: آبرسانی به روستای چنگیز قلعه به صورت امانی و از محل منابع داخلی شرکت، اجرای ۴۰۰۰ متر لوله گذاری، نصب شیر آلات و تجهیز ایستگاه پمپاژ، آبرسانی به روستای صلوات آباد به صورت امانی و از محل منابع داخلی شرکت و اجرای لوله گذاری به طول ۱۶۰۰ متر و شر آلات نصب شده است.

وی ادامه داد: برسانی به روستای چطاق، اجرای لوله گذاری به طول ۲۴۰۰ متر، نصب شیرآلات خطوط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ، آبرسانی به روستای کوتان، احداث اتاق فرمان، احداث مخزن ۴۰ متر مکعبی، اجرای ۳۶۰۰ متر لوله گذاری و نیرورسانی به ایستگاه پمپاژ انجام شده است.

رئیس آبفای بیجار به دیگر اقدامات اجرایی در حوزه آب رسانی اشاره کرد و ابراز داشت: آبرسانی به مجتمع شاهگدار، روستای کاک عباس، روستای قزانقره، روستای شاهگدار، روستای آخکند علیا، روستای ینگی کند، روستای آغبلاغ، روستای چشمه آدینه، روستای همایون، روستای زینل و روستای حسن تیمور انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین آبرسانی به شهر بیجار از سیدان به صورت امانی و از محل منابع داخلی شرکت با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال انجام شده است.

اجرای خدمات آب و فاضلاب به ۱۳۷ روستای بیجار

وی به تعداد روستاهای که تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب بوده اشاره کرد و بیان داشت: تعداد کل روستا ۲۲۸ ها مورد بوده که ۱۳۷ مورد به صورت مستقیم تحت پوشش خدمات این امور قرار گرفته است و بقیه روستاها به صورت غیر مستقیم همچون آبرسانی سیار، پخش کلر، نظارت و راهنمایی، لایروبی و شستشو شبکه فاضلاب و.... انجام شده است.

رفع بیش از ۴ هزار حوادث آب و فاضلاب در بیجار

اصفهانی به دیگر اقدامات اجرایی اشاره کرد و ابراز داشت: رفع بیش از ۴۴۰۰ مورد حوادث آب و فاضلاب در شهرستان بیجار، رفع بیش از ۶ ۱ کیلومتر گرفتگی شبکه آب، لایروبی و شستشوی شبکه، دفع فاضلاب بیش از ۱۵۵ کیلومتر، لایروبی و بهسازی و مهندسی مجدد چشمه سراب با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، اصلاح بیش از ۶۵ مورد شیر الات اصلی و فشار شکن سطح شهر از جمله اقدامات اجرایی این شرکت بوده است.

وی اضافه کرد: استفاده از تجهیزات فناورانه و به روز در تأسیسات آب و فاضلاب شهرستان همچون پایپ جکینگ، حفاری به روش نقب، دستگاه نشت یابی و ویدئو متری شبکه فاضلاب، احداث شبکه آب و فاضلاب طرح نهضت مسکن ملی با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان، تعویض و بهسازی شبکه آب و فاضلاب خیابان پیاده راه اردلان و اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب محلات بیجار به طول بالغ بر ۹.۵ کبلومتر به صورت امانی و از محل منابع داخلی شرکت از دیگر اقدامات اجرایی این شرکت بوده است.