تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3744794
شناسه : 3744794
تاریخ :
نکاتی در مورد شرایط ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو اقتصاد ایران: تذکرات مهم در خصوص فرآیند ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو برای متقاضیان عادی از سوی این شرکت اطلاع‌رسانی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تذکرات مهم در خصوص فرآیند ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو برای متقاضیان عادی از سوی این شرکت اطلاع‌رسانی شد.

1. شرکت در اولویت‌بندی منوط به مسدودی مبلغ 230 میلیون تومان در حساب وکالتی مشتری نزد بانک‌های عامل و به ذی‌نفعی شرکت ایران‌خودرو تا اعلام نتایج اولویت‌بندی است.


*متقاضیان صرفاً در بانک‌های عامل؛ تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده می‌توانند حساب را به نام ایران‌خودرو وکالتی کنند.

2. واجد شرایط بودن متقاضی بر اساس ضوابط و قوانین موجود (که در این اطلاعیه اعلام شده است)، بر مبنای خوداظهاری متقاضی صورت پذیرفته و پس از ثبت درخواست از مراجع مرتبط استعلام می‌شود، لذا در صورتی که در هر مرحله‌ای معلوم شود متقاضی شرایط لازم، مطابق قوانین حاکم و دستورالعمل شورای رقابت را نداشته، شرکت ایران‌خودرو اولویت کسب‌شده را حذف و متقاضی حق هرگونه اعتراض یا شکایت را از خود سلب می‌کند.

3. متقاضیان اولویت‌بندی‌شده برای ثبت‌نام و انعقاد قرارداد فراخوان می‌شوند و عدم واریز وجه هر مرحله در مهلت تعیین‌شده به‌منزله انصراف تلقی شده و شرکت ایران‌خودرو هیچ‌گونه تعهدی نسبت به ثبت‌نام و تحویل خودرو به ایشان را ندارد.

4. در زمان ثبت درخواست خرید، هر متقاضی می‌تواند حداکثر پنج محصول را به‌ترتیب مطلوبیت مورد نظر، انتخاب کند. از بین محصولات انتخاب‌شده، به‌ترتیب درخواست مشتری در فرآیند اولویت‌بندی هر خودرو شرکت داده می‌شود و در نهایت در صورت کسب امتیاز لازم تنها یک خودرو به‌عنوان درخواست نهایی مشتری منظور خواهد شد.

5. تمامی پرداخت‌ها باید از کارت بانکی متقاضی متصل به کد ملی خود باشد.

6. خودروهای قابل‌عرضه در این طرح شامل گروه محصولات پژو 207 دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری‌راست.

7. مشخصات فنی محصولات قابل‌عرضه در سایت ایران‌خودرو به‌نشانی www.ikco.ir و قیمت محصولات در سایت www.esale.ikco.ir قابل مشاهده هستند و همچنین سایت فروش این شرکت به www.ikcosales.ir تغییر یافته است.

8. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی، مراتب در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.  

9. تمامی پیام‌ها از سوی ایران‌خودرو به شماره همراه اعلام‌شده در پروفایل متقاضی ارسال خواهد شد، در صورت خاموش و یا مسدود بودن دریافت پیام، مسئولیتی متوجه شرکت ایران‌خودرو نخواهد بود.

10. در این مرحله و پس از اعلام اولویت‌های متقاضیان و شکل‌گیری لیست انتظار برای هر محصول، شرکت نسبت به فراخوان متقاضیان بر اساس ظرفیت تولید و به‌مرور زمان و صرفاً براساس لیست اولویت‌بندی برای هر محصول اقدام می‌کند و قطعی کردن ثبت‌نام منوط به انعقاد قرارداد براساس قیمت روز و پس از واریز وجه خواهد بود و شرکت ایران‌خودرو قبل از آن هیچ گونه تعهدی به متقاضیان نخواهد داشت.

11. متقاضیان طرح عادی که قبل از اولویت‌بندی نسبت به کاهش موجودی حساب وکالتی و یا برداشت کامل وجه اقدام کنند، در زمان اولویت‌بندی در طرح شرکت داده نخواهند شد و برداشت و یا کاهش موجودی به‌منزله انصراف است.

شرایط عمومی متقاضیان عادی

1. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو، 18 سال باشد.
2. دارا بودن گواهینامه رانندگی (در صورت ابلاغ تغییرات در دستورالعمل، حذف می‌شود)
3. متقاضیانی که طی 48 ماه گذشته، از شرکتهای ایران‌خودرو و سایپا یا طی 24 ماه گذشته از دیگر شرکتهای خودروساز خودرو خریداری و این شرکتها به نام آنها فاکتور فروش صادر نموده باشند، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند، در صورت ثبت درخواست خرید، درخواست خرید ایشان حذف می‌گردد.
4. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت‌نام و خرید خودرو ندارند (کسانی که دارای یک پلاک انتظامی فعال بوده و عمر خودروی موضوع پلاک بیش از 5 سال باشد از این ممنوعیت مستثنی می‌گردند).
5. انتقال امتیاز و یا اولویت اعلام‌شده به‌هرطریقی ممنوع است.

*مراحل و زمان‌بندی انجام ثبت درخواست (متقاضیان عادی)

1. وکالتی نمودن حساب و مسدود نمودن مبلغ 230 میلیون تومان از روز یکشنبه مورخ 1403.05.21 تا پایان ساعت 24 روز شنبه مورخ 1403.05.27 نزد بانک‌های عامل.
2. ثبت درخواست خودرو در سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو به‌آدرس www.ikcosales.ir و 48 ساعت پس از انجام وکالتی نمودن حساب و مسدود نمودن مبلغ تعیین‌شده نزد بانک‌های عامل از روز چهارشنبه مورخ 1403.05.24 تا روز سه‌شنبه مورخ 1403.05.31
3.  اطلاع‌رسانی نتایج اولویت‌بندی از سوی شرکت ایران‌خودرو.

انتهای پیام/+