تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3744771
شناسه : 3744771
تاریخ :
ارزان‌ترین مدل سایبرتراک تسلا اکنون ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد اقتصاد ایران: تسلا مدل پایه‌ی سایبرتراک را حذف کرده و قیمت بقیه‌ی مدل‌ها را افزایش داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تسلا فروش مدل پایه و دیفرانسیل عقب پیکاپ سایبرتراک با قیمت ۶۰٬۹۹۰ دلار را متوقف کرده و قیمت نسخه‌های دیگر با سیستم چهارچرخ‌محرک را ۲۰ هزار دلار افزایش داده است. به‌گزارش جلوپنیک، اکنون قیمت ارزان‌ترین مدل سایبرتراک با افزایش قابل توجه ۳۹ هزار دلاری از ۹۹٬۹۹۰ دلار آغاز می‌شود.

مدل سه‌موتوره‌ی سایبرتراک با گشتاور و سرعت بیشتر، نسبت‌ به مدل استاندارد چهارچرخ‌محرک نیز گران‌تر شده است و اکنون با قیمت ۱۱۹٬۹۹۰ دلار به‌فروش می‌رسد (قیمت این خودرو پیش‌تر ۹۹٬۹۹۰ دلار بود). تسلا در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود که سایبرتراک با قیمت ۳۹٬۹۹۰ دلار عرضه خواهد شد و قیمت‌های کنونی اختلاف فاحشی با وعده‌های گذشته‌ی تسلا دارند.

از سوی دیگر تسلا زمان انتظار برای تحویل سایبرتراک را کاهش داده است. تسلا تخمین می‌زند که می‌تواند سایبرتراک‌های چهارچرخ‌محرک را بین آگوست و سپتامبر ۲۰۲۴ (آبان تا مهر ۱۴۰۳) به مشتریان تحویل دهد، در حالی که برای سایبربیست (قوی‌ترین مدل سایبرتراک) بازه‌ی زمانی اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۴ (دی تا اسفند) را اعلام کرده است. پیش از این، زمان تحویل سفارش‌ها در سال ۲۰۲۵ تعیین شده بود.

مقالات مرتبط
  • خودرو تسلا سایبرتراک باردیگر فراخوان شد
  • تسلا خودرو جنجالی سایبرتراک‌ را به‌دلیل مشکلی خطرناک فراخوان کرد

تسلا با کاهش سود، تحقیقات دولتی، دعاوی قضایی و فراخوان‌های گوناگون، دوره‌ی پرچالشی را سپری می‌کند. سایبرتراک از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون دوبار به‌دلیل مشکل پدال گاز و تیغه‌ی برف‌ پاک‌کن فراخوان شده است.