تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744760
شناسه : 3744760
تاریخ :
همه ظرفیت‌های شهر بستان در خدمت زائران اربعین است اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکانون فرهنگی هنری طریق‌القدس بستان گفت: همه ظرفیت‌های بستان برای خدمت به زائران اربعین به‌کارگرفته شده،فعالیت رسمی موکب انصارالحسین (ع) از ۱۵مردادماه آغاز شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به رویکرد ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مبنی بر هم‌افزایی در برنامه‌های فرهنگی هنری در مواکب کانون‌های مساجد و معرفی یک کانون به عنوان قرارگاه مرکزی اربعین برای ارائه خدمات فرهنگی به زائران، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.

در این راستا کانون فرهنگی هنری طریق‌القدس بستان که با نام موکب انصارالحسین (ع) در ایام اربعین فعالیت می‌کند به عنوان قرارگاه مرکزی اربعین ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان معرفی شده و به نام قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در شهر بستان و در مسیر چذابه در حال خدمت‌رسانی به زائران حسینی است.

سید عبدالجلیل موسوی، صبح امروز یکشنبه در خصوص فعالیت این کانون در ایام اربعین، ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: موکب انصار الحسین از سال ۱۳۹۲ با کمک‌های مردمی و خیران کار خود را در راستای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) آغاز کرده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری طریق القدس مسجد امام علی (ع) شهر بستان، با اشاره به اینکه این موکب در شهر بستان و نزدیکی مرز چذابه قرار دارد، اضافه کرد: در هیأت انصار الحسین (ع) به دلیل عبور زائران از شهر بستان و خدمت‌رسانی به آنها در ایام اربعین تصمیم به برپایی موکب گرفتیم که برپایی این موکب مورد استقبال همگان قرار گرفت و امسال برای دوازدهمین سال متوالی میزبان زائران هستیم.

وی با بیان اینکه موکب انصارالحسین (ع) در مسجد و حسینیه بستان دایر است و در فضای ۶۵۰ متر مکعبی مسجد و حسینیه به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنیم، افزود: همچنین آمادگی پذیرایی از زائران را در منازل همشهریان نیز داریم.

این فعال فرهنگی، با اشاره به اینکه مردم بستان و به طور کلی مردم خوزستان مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز هستند، تصریح کرد: کل شهر بستان موکب حسینی است و همه ما میزبان زائران هستیم.

وی با اشاره به امکانات کم این شهرستان و کمک‌های محدود ستاد اربعین به این شهر، بیان کرد: با این وجود مردم مهمان‌نواز بستان همواره بهترین امکانات خود را برای خدمت به زائران حسینی در نظر می‌گیرند به طوری که هر کس به اندازه توان از ماه‌‎ها قبل به خریداری لوازم مورد نیاز همچون پتو، تشک، بالش و … می‌پردازند و اعتقاد دارند که باید زائران حسینی از وسایل نو استفاده کنند.

موسوی، با بیان اینکه موکب انصار الحسین علاوه بر اسکان، پذیرایی و اطعام زائران در سه وعده، به ارائه خدمات فرهنگی برای زائران در طول برپایی این قرارگاه می‌پردازد، عنوان کرد: فعالیت موکب ما ۲۴ ساعته است اما به دلیل گرمای هوا فعالیت‌های فرهنگی بیشتر در شب‌ها انجام می‌شود.

مسئول موکب انصارالحسین بستان، عنوان کرد: برپایی مراسم عزاداری، قرائت قرآن، روضه‌خوانی، قرائت ادعیه و زیارت عاشورا، کلاس‌های فرهنگی و آموزشی از جمله برنامه‌های فرهنگی این قرارگاه است.

وی به همدلی و همراهی بچه‌های کانون در برپایی موکب اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی موکب انصارالحسین هفته گذشته با حضور دختران و پسران عضو کانون فرهنگی هنری طریق‌القدس انجام و فعالیت رسمی این موکب نیز از ۱۵ مرداد ماه آغاز شده و تا زمانی که زائرین از کربلا بازگردند ما آماده خدمت‌رسانی به آنها هستیم.

موسوی، با اشاره به اینکه همه ظرفیت‌های شهر بستان برای خدمت به زائران اربعین حسینی به‌کار گرفته شده است، ابراز کرد: همه همشهریان از روحانی، بسیجی، جوشکار، خیاط و… برای کمک به موکب پای کار آمده‌اند.

وی اذعان کرد: هر تعداد زائر بیاید ما در بستان پذیرای آنها هستیم چرا که بستان در ایام اربعین یک شهر نیست بلکه حسینیه‌ای برای خدمت به زائران اربعین حسینی است و درب خانه‌های مردم بستان به روی زائران باز است.

مدیر کانون طریق القدس بستان یادآور شد: امسال ۱۲ سال است که مردم بستان از زائران اباعبدالله الحسین (ع) به خوبی و شایستگی پذیرایی می‌کنند و این‌ها همه به لطف خدا و عشق و ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و امیدواریم بتوانیم از این پس نیز میزبان خوبی برای زائران باشیم.