تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3744737
شناسه : 3744737
تاریخ :
نگاهی به خرید های سپاهان/ جوان اما کم تجربه اقتصاد ایران: بازیکنان جدید تیم فوتبال سپاهان غالبا سن کمی دارند اما می توانند در ادامه مسیر به این تیم در رقابت های مختلف کمک کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال سپاهان در فصل بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر پس از پرسپولیس و استقلال تهران در جایگاه سوم جدول ایستاد و شاگردان ژوزه مورایس نتوانستند به مقام قهرمانی در این رقابت‌ها دست یایند. سپاهانی‌ها در جام حذفی عملکرد خوبی داشتند و موفق شدند با شکست مس رفسنجان در فینال پس از ۱۲ سال به این عنوان دست یابند تا مورایس پس از دو سال حضور در سپاهان به اولین جام خود برسد.

پس از اتمام مسابقات، مربی پرتغالی سپاهان از سمت خود استعفا کرد که با مخالفت مدیران باشگاه سپاهان رو به رو شد و پس از چند دور مذاکره این مربی تصمیم به بازگشت گرفت و بار دیگر هدایت سپاهان را عهده دار شد.

سپاهان در یکی از بازی‌های مهم پیش فصل خود روز سه شنبه ۱۶ مرداد در ورزشگاه نقش جهان اصفهان از شباب الاهلی امارات میزبانی کرد که این دیدار با نتیجه ۴ بر یک به سود میهمان به پایان رسید تا مورایس و شاگردانش شروع تلخی را با فصل جدید فوتبالی خود داشته باشند.

سپاهان ۳ بازیکن تأثیر گذار خود یعنی رامین رضائیان، شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده را در نقل و انتقالات از دست داد. عملکرد این سه بازیکن در فصل گذشته به شرح زیر است:

رامین رضائیان؛ ۱۴ گل، یک کسب پنالتی، ۱۲ پاس‌گل، شهریار مغانلو؛ ۱۹ گل، ۲ پاس‌گل، یک کسب پنالتی و فرشاد احمدزاده؛ ۶ گل، ۵ پاس‌گل، یک کسب‌پنالتی

این سه بازیکن تأثیرگذاری بسیار زیادی روی نتایج سپاهان داشتند. علاوه بر آنها، امید نورافکن، میلاد زکی‌پور، محمد جواد حسین‌نژاد و محمد قربانی هم از سپاهان جدا شدند تا این تیم با جذب نفرات جدید پوست اندازی کرده باشد.

ورودی‌های سپاهان در نقل و انتقالات تابستانی تا به امروز به این شرح است: جواد آقایی پور، حسین گودرزی، صالح حردانی، محمدامین حزباوی، محمدمهدی محبی، مهدی لیموچی و وحدت هنانوف.

نگاهی به خرید های سپاهان/ جوان اما کم تجربه

جواد آقایی پور

این بازیکن جوان و جویای نام در فصل گذشته عضو تیم استقلال خوزستان بود و پس از پایان مسابقات مدیران باشگاه پرسپولیس درصدد جذب او بودند اما در نهایت آقایی پور شاگرد مورایس شد. این مهاجم ۹ گل با پیراهن استقلال خوزستان به ثمر رساند و اوج درخشش او به دو دیدار رفت و برگشت مقابل پرسپولیس بر می‌گردد که توانست نقش پررنگی در گل‌های تیمش داشته باشد.

آقایی پور حتی به چند اردوی تیم ملی هم دعوت شد اما فرصت بازی زیادی به او نرسید و در دیدار برابر شباب الاهلی هم از ابتدا در ترکیب سپاهان بود ولی نتوانست مانع از شکست تیمش شود.

حسین گودرزی

گودرزی توانست با پیراهن شمس آذر خود را به فوتبال ایران معرفی کند و سابقه حضور در تیم ملی هم در کارنامه خود دارد. این بازیکن در پست دفاع چپ عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و چند پیشنهاد از تیم‌های مطرح از جمله استقلال تهران و سپاهان دریافت کرد و در نهایت پس از توافق مدیران دو باشگاه سپاهان و شمس آذر او به جمع شاگردان مورایس اضافه شد. با توجه به کمبود بازیکن در دیدار برابر شباب الاهلی او هم در ترکیب تیمش قرار داشت اما هواداران سپاهان عملکرد خوبی را از او شاهد نبودند.

نگاهی به خرید های سپاهان/ جوان اما کم تجربه

صالح حردانی

با جذب رامین رضائیان توسط استقلال تهران این بازیکن به سپاهان پیوست. بر خلاف دو خرید قبلی نام برده شده حردانی از سابقه بیشتری در لیگ برتر برخوردار است و چندین بازی ملی در کارنامه خود دارد. حردانی برابر شباب الاهلی شب بسیار تلخی را تجربه کرد و ۳ گل این تیم از ناحیه‌ای به ثمر رسید که این بازیکن در آن حضور داشت. با توجه به درخشش دو فصل اخیر رضائیان با پیراهن سپاهان، حردانی کار بسیار سختی را برای اثبات خود به هواداران سپاهان دارد.

محمدامین حزباوی

حزباوی جوان پس از یک فصل حضور در تیم السد قطر پس از توافق با مدیران این باشگاه تصمیم به جدایی گرفت و با پیشنهاد استقلال تهران و سپاهان رو به رو شد اما در نهایت تصمیم گرفت که پیراهن سپاهان را بر تن کند. او در بازی با شباب الاهلی فرصت گلزنی داشت اما توپ او در دقایق پایانی با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد تا حزباوی در امر گلزنی ناکام باشد. این بازیکن چندین بار به اردوی تیم ملی دعوت شده اما فرصت بازی آنچنانی به او داده نشده است.

محمدمهدی محبی

محبی فصل بسیار خوبی را در مس رفسنجان و زیر نظر محرم نویدکیا سپری کرد و توانست مورد توجه چند باشگاه قرار گیرد. این بازیکن در پست وینگر چپ بازی می‌کند و در اولین بازی رسمی خود برای سپاهان موفق به گلزنی شد تا شروع خوبی را با این تیم داشته باشد و حتی پس از بازی هم با اعلام سایت‌های رتبه بندی، به عنوان بهترین بازیکن سپاهان شناخته شد. با توجه به کیفیت خوب محبی مورایس می‌تواند نگاه ویژه‌ای به این بازیکن داشته باشد.

مهدی لیموچی

وینگر خوش تکنیک فوتبال ایران که فصل گذشته در آلومینیوم عملکرد بسیار خوبی را داشت و توانست مورد توجه پرسپولیس، استقلال تهران و سپاهان قرار گیرد اما بنا به دلایلی تصمیم گرفت تا شاگرد مورایس شود. این بازیکن در بازی با پرسپولیس در جام حذفی توانست با درخشش خود تیمش را راهی مرحله بعدی کند. لیموچی در بازی با شباب الاهلی فرصت کمی برای حضور در زمین پیدا کرد اما یک موقعیت خوب به دست آورد که در امر گلزنی ناموفق بود. با توجه به جوانی و تکنیک بالای این بازیکن، مورایس می‌تواند دقایق بیشتری را در لیگ برتر به این بازیکن فرصت دهد.

نگاهی به خرید های سپاهان/ جوان اما کم تجربه

وحدت هنانوف

این بازیکن پس از اینکه از پرسپولیس جدا شد با دو پیشنهاد از گل گهر سیرجان و سپاهان رو به رو شد اما در نهایت با توجه به اینکه می‌تواند در چند پست دفاعی بازی کند مورایس او را برگزید تا پیراهن سپاهان را بر تن کند. هنانوف در مقابل شباب الاهلی شب تلخی را تجربه کرد اما قطعاً می‌تواند در ادامه مسیر به سپاهان کمک کند.