تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744728
شناسه : 3744728
تاریخ :
صدور هشدار زرد هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد/ بروز ناپایداری اقتصاد ایران: یاسوج_ رییس اداره پیش بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی با محوریت ناپایداری «موسمی» در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ولی بهره مند در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: هشدار هواشناسی سطح زرد با محوریت سامانه ناپایداری‌های موسمی بویژه در ساعات بعد از ظهر صادر شد.

وی زمان شروع را بعد از ظهر شنبه دانست و بیان کرد: زمان پایان اواخر وقت دوشنبه خواهد بود.

بهره مند نوع مخاطره را رگبار باران رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید در نقاط مستعد گردوخاک دانست و گفت: منطقه اثر یاسوج، امامزاده جعفر، باشت، چرام دهدشت، گچساران، دنا، لنده، بهمئی و مارگون است.

بهره مند اثر مخاطره را احتمال آبگرفتگی به صورت محدود، رخداد صاعقه، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا دانست.

وی بر توجه به اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت گردی و کوه نوردی بویژه در ساعات بعد از ظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع تاکید کرد.