تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744727
شناسه : 3744727
تاریخ :
مسوولان کردستان شورای اسلامی استان را به رسمیت بشناسند اقتصاد ایران: سنندج_رییس شورای اسلامی استان کردستان گفت: مسؤولان باید شوراهای استان را به رسمیت بشناسند و از ظرفیت آنها در تصمیم‌گیری‌های استان استفاده کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: شورای استان بر فعالیت ۳۳ شورای شهر، ۱۰ شورای شهرستان، حدود ۱۶۰۰ شورای روستا و ۳۱ شورای بخش نظارت دارد.

وی با بیان اینکه اختیارات قانونی شوراهای استان کامل به آنها واگذار نشده است، افزود: چندین اصول قانون اساسی به شرح و جایگاه شورا تاکید دارد اما شوراها به حاشیه رانده شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان یادآور شد: دولت سیزدهم از دولت‌هایی بود که به مناطق محروم توجه داشت اما نسبت به جایگاه شورای اسلامی استان توجهی نداشتند.

وی از عدم آگاهی شورای استان از تصمیماتی که در استان گرفته می‌شود انتقاد کرد و گفت: مسؤولان باید شوراهای استان را به رسمیت بشناسند و از ظرفیت آنها در استان استفاده کنند.

مسوولان کردستان شورای اسلامی استان را به رسمیت بشناسند

عزیزی اعلام کرد: در حال حاضر شورای کامیاران و سروآباد باطل شدند و دلایل ابطال شورای سروآباد نیز به شورای استان اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: عدم توجه مسؤولان منجر به ثبت نام افراد فاقد صلاحیت در شورای شهر و در نهایت ابطال شورای برخی شهرها می‌شود، در حالی که باید مکانیزم‌های مناسبی برای ثبت نام کاندیدای شورای شهر در زمان انتخابات تعیین شود.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان اذعان کرد: قانون شورا نیازمند بازنگری است و افرادی که آگاهی از قانون شورا ندارند نباید در زمان انتخابات کاندیدا و یا وارد شورا شوند.

عزیزی با اشاره به اینکه شورای استان بودجه مناسبی ندارد، اضافه کرد: باید سالانه ۲ درصد از بودجه شوراهای شهر به شورای استان اختصاص یابد که انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری با شورای استان در راستای ارائه طرح و ایده در اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی و غیره وجود ندارد، افزود: باید شورای شهرها با شورای استان در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های استان همکاری و مشورت داشته باشد.

رئیس شورای استان کردستان اضافه کرد: شورای اسلامی استان پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان است و باید به همه مشکلات ورود کند و پیگیر مطالبات مردم باشد که این امر نیازمند همکاری و تعامل مسؤولان است.

عزیزی همچنین خواستار ارتباط و تعامل بیش از پیش اصحاب رسانه در راستای رفع مشکلات شوراهای استان شد و اذعان کرد: مردم خواستار حل مشکلات بخش‌های مختلف هستند و از مسؤولان توقع دارند که برای برطرف کردن مشکلات قدم بردارند و این امر نیاز به همراهی رسانه‌ها در انعکاس مسائل و مشکلات و اقدامات انجام‌شده است.