تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3744726
شناسه : 3744726
تاریخ :
استقرار ۶۳ تانکر آبرسانی در مرزها/ ۲۲۰ نیرو به عراق اعزام شد اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تعداد ۶۳ تانکر سیار هم در این هفت پایانه مرزی جانمایی شده است که این تانکرها می‌توانند روزانه ۱۲۵۳ متر مکعب آب آشامیدنی در اختیار زائران قرار دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با اشاره به آخرین وضعیت آبرسانی به زائران اربعین در شهرهای عراق، به تشریح اقدامات مهم این شرکت برای سهولت و دسترسی آسان به آب شرب زائران اربعین پرداخت و گفت: تامین پایدار آب شرب و بهداشت زائران اباعبدالله الحسین (ع) و اطمینان از کیفیت آن راهبرد اصلی این شرکت است.

وی افزود: در هفت پایانه مرزی استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی، تعداد 260 چشمه حمام و 640 انشعاب فاضلاب در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: تعداد 63 تانکر سیار هم در این هفت پایانه مرزی جانمایی شده است که این تانکرها می‌توانند روزانه 1253 متر مکعب آب آشامیدنی در اختیار زائران قرار دهند.

امینی با اشاره به این‌که این خدمت‌رسانی در شهرهای عراق هم مانند سال‌های گذشته ادامه دارد، اظهار داشت: 850 چشمه حمام در چهار شهر کربلا، نجف، کاظمین و سامرا آماده شده است و علاوه بر این 2650 متر خط لوله کمکی به دو شهر کربلا و نجف انجام شده است.

وی ادامه داد: تلاش شده است تا زائران گرامی در کشور عراق هم بتوانند به‌راحتی دسترسی مناسبی به آب شرب و هم به استحمام و سرویس بهداشتی داشته باشند.

امینی هم‌چنین از استقرار 25 دستگاه تانکر آبرسانی در شهرهای کربلا و نجف خبر داد و گفت: شست‌وشوی 27هزار متر شبکه فاضلاب و 3700 مورد کلرسنجی و 330 مورد آزمایش کیفیت آب از دیگر اقدامات این شرکت در کشور عراق به شمار می‌رود.

وی افزود: بیش از 220 نیروی عملیاتی آبفا در شهرهای مختلف عراق برای خدمت‌رسانی به زائران حضور دارند.

انتهای پیام/