تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3744717
شناسه : 3744717
تاریخ :
استقرار۶۳ تانکر آب در مرز ها و ۲۵ تانکر در شهر های عراق اقتصاد ایران: مدیرعامل آبفای کشور از استقرار ۶۳ تانکر آب شرب در مرز ها و ۲۵ تانکر آب شرب در شهر های عراق برای خدمت رسانی به زائران خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هاشم امینی مدیرعامل آبفای کشور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت آبرسانی به زائران اربعین گفت: تأمین پایدار آب شرب و بهداشت زائران اباعبدالله الحسین (ع) و اطمینان از کیفیت آن راهبرد اصلی این شرکت اس و در هفت پایانه مرزی استان‌هایا یلام، کرمانشاه، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی، تعداد ۲۶۰ چشمه حمام و ۶۴۰ انشعاب فاضلاب در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۶۳ تانکر سیار هم در این هفت پایانه مرزی جانمایی شده است که این تانکرها می‌توانند روزانه ۱۲۵۳ متر مکعب آب آشامیدنی در اختیار زائران قرار دهند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به این‌که این خدمت‌رسانی در شهرهای عراق هم مانند سال‌های گذشته ادامه دارد اظهار داشت: ۸۵۰ چشمه حمام در چهار شهر کربلا، نجف، کاظمین و سامرا آماده شده است و علاوه بر این ۲۶۵۰ متر خط لوله کمکی به دو شهر کربلا و نجف انجام شده است.

به گفته امینی تلاش شده است تا زائران گرامی در کشور عراق هم بتوانند به‌راحتی دسترسی مناسبی به آب شرب و هم به استحمام و سرویس بهداشتی داشته باشند.

مدیر عامل آبفای کشور از استقرار ۲۵ دستگاه تانکر آبرسانی در شهرهای کربلا و نجف خبر داد و گفت: شست‌وشوی ۲۷ هزار متر شبکه فاضلاب و ۳۷۰۰ مورد کلرسنجی و ۳۳۰ مورد آزمایش کیفیت آب از دیگر اقدامات این شرکت در کشور عراق به شمار می‌رود.

وی در خاتمه از حضور ۲۲۰ نیروی عملیاتی آبفا در شهرهای مختلف عراق خبر داد.