تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744689
شناسه : 3744689
تاریخ :
عمل جراحی دیسک گردن با لیزر برای نخستین بار در گناوه انجام شد اقتصاد ایران: بوشهر- رییس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه از انجام عمل جراحی دیسک مهره‌های گردنی با لیزر برای نخستین بار در شهرستان گناوه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن فخرایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار در شهرستان گناوه عمل جراحی دیسک بسته گردنی با لیزر بدون بیهوشی عمومی، مطابق با استانداردهای روز دنیا توسط دکتر محمد پور جراح مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از این پزشک و تیم همراه در اتاق عمل عنوان داشت: انجام این عمل جراحی در بیمارستان با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه‌های پایه و تکمیلی بوده و بیماران با پرداخت حداقل هزینه، مورد درمان قرار می‌گیرند.

مهندس فخرایی تصریح کرد: در یک سال اخیر بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات در حوزه‌های مختلف مورد نیاز جراحان در اتاق عمل هزینه شده است و مدیریت بیمارستان از انجام درمان‌های به روز و جدید توسط تمامی پزشکان حاضر که باعث ارتقا کیفیت درمان و افزایش رضایتمندی بیماران می‌شود استقبال می‌کند.

وی گفت: مدیریت بیمارستان در صورت نیاز به تجهیزات جدید در هر کدام از بخش‌های بیمارستان بخصوص اتاق عمل در کنار تمامی پزشکان شاغل در این بیمارستان خواهد بود.

جراح مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات در بیمارستان گناوه گفت: این بیمار خانم ۴۰ ساله به دنبال درد، گزگز و مورمور در دست‌ها مراجعه و پس از انجام معاینات و تست‌های تشخیصی، پارگی دو دیسک گردنی در ناحیه C5 الی C7 تشخیص داده شد و عمل جراحی لیزری دو دیسک گردن در یک مرحله برای بیمار پیشنهاد و برنامه‌ریزی شد.

دکتر محمد پور در ادامه با اشاره به مزایای این عمل جراحی عنوان کرد: زمان انجام عمل جراحی دیسک گردن با لیزر، کوتاه و بدون نیاز به بیهوشی و بستری پس از عمل بوده و به علت بسته بودن عمل جراحی، احتمال عفونت موضع جراحی کم است.

وی یادآور شد: عمل جراحی دیسک کمر با لیزر برای اولین بار در سطح شهرستان گناوه تاکنون برای ۱۵ بیمار به‌طور موفقیت‌آمیز انجام شده است.

وی اضافه کرد این عمل جراحی لیزری دیسک گردن برای اولین بار در سطح شهرستان گناوه انجام شده است و انتخاب بیمار جهت انجام این روش جراحی بسیار مهم، بر عهده متخصص جراحی مغز و اعصاب بوده و مناسب همه بیماران دچار مشکلات ستون فقرات نیست.