تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744640
شناسه : 3744640
تاریخ :
اعزام موکب‌های استان سمنان به کشور عراق اقتصاد ایران: سمنان- دبیر ستاد اربعین استان سمنان از اعزام موکب‌های استان به مرز مهران و کشور عراق خبر داد و گفت: این تجهیزات با همکاری گمرک در حال انتقال هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمود قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه اعزام موکب ها و تجهیزات آنها از استان سمنان به مرز مهران و کشور عراق در دست انجام است، تاکید کرد: همکاری خوبی را از سوی موکب داران و هیأت‌های مذهبی در استان سمنان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۵ موکب امسال از استان سمنان به زائران اربعین حسینی خدمت می‌رساند، افزود: دو موکب در مرز مهران و مابقی موکب ها در کشور عراق خواهد بود امسال همچنین ما در اربعین موکب پذیرایی، اسکان، فرهنگی، رسانه‌ای و درمانی و… را خواهیم داشت.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان از همکاری گمرک برای انتقال موکب ها به کشور عراق خبر داد و گفت: مواکب باید هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت برگه خروج موسوم به کاپوتاژ را از گمرک دریافت کنند.

قدرتی با بیان اینکه گمرک استان سمنان نیز هزینه‌ای بابت این امر نمی‌گیرد، ابراز کرد: این همکاری خوبی که با ستاد اربعین صورت گرفته فرصت را برای خدمت رسانی بهتر به زائران مهیا ساخته است.

وی با بیان اینکه نماینده هر موکب باید حتماً در گمرک حاضر باشد، تاکید کرد: مدارک و معرفی نامه ستاد عتبات دو اصل مهم و الزامی برای حضور در گمرک محسوب می‌شود همچنین بین برای خروج موقت خودرو و بار نیز تفاوتی وجود ندارد و هر دو نیازمند این مدارک هستند.