تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3744631
شناسه : 3744631
تاریخ :
کدام عینک آفتابی مناسب حفاظت از اشعه‌ UV است اقتصاد ایران: شما نمی توانید بر اساس رنگ عدسی ها، تیرگی، یا قیمت آنها، تشخیص دهید که یک عینک آفتابی چه مقدار اشعه UV را مسدود می کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ابوذر سوری مسئول بهداشت پرتوها مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: مواجهه با UV برای چشم در طول عمر عیناً مانند پوست، تجمعی است و می‌تواند سبب آسیب غیرقابل برگشت شود.

وی افزود: عینک آفتابی به بینایی شما کمک و از چشمان شما محافظت می‌کند و در شرایط نور درخشان احساس راحتی بیشتری را برای شما ایجاد می‌کنند، زیرا تابش خیره کننده (روشنایی زننده) را کاهش می‌دهد و کنتراست را بهبود می بخشد.

سوری ادامه داد: شما نمی‌توانید بر اساس رنگ عدسی‌ها، تیرگی، یا قیمت آنها، تشخیص دهید که یک عینک آفتابی چه مقدار اشعه UV را مسدود می‌کند. عبور UV از عینک آفتابی به طور قابل توجهی متنوع است. با این حال، اکثر عینک‌های آفتابی موجود در بازار درصد زیادی از اشعه UV را فیلتر می‌کنند.

وی افزود: برای اینکه عینک آفتابی کاملاً در برابر اشعه UV حفاظت ایجاد کند، عدسی‌ها باید اشعه UV-A و UV-B را تا طول موج ۴۰۰ نانومتر جذب کنند.

سوری تاکید کرد: شما می‌توانید عینک آفتابی با چنین عدسی‌های محافظی را از روی علامت UV۴۰۰ تشخیص دهید. همچنین مشخصات فیلترینگ عینک را از عینک ساز بپرسید، به ویژه برای عینک‌های آفتابی دارای حدت بینایی.

وی گفت: عینک‌های آفتابی به سبک Wraparound ، حفاظت بهتری از چشم‌ها، به ویژه برای کارگران و ورزشکارانی که در بیرون در فضای باز هستند، تأمین می‌کنند.