تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744622
شناسه : 3744622
تاریخ :
مقابله با قاچاق در دریا و خشکی/ فضا برای متخلفان در بوشهر تنگ شد اقتصاد ایران: بوشهر- با عزم جدی نیروهای انتظامی و مرزبانان غیور استان بوشهر در دریا و خشکی، فضا برای فعالیت قاچاقچیان و متخلفان تنگ شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: برخورداری از بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی برای استان بوشهر فرصت بسیار خوبی برای تجارت و بازرگانی در استان فراهم کرده است و بخش زیادی از مردم این استان در این عرصه مشغول به فعالیت هستند.

تجارت و بازرگانی و صید و صیادی از مشاغل سنتی و دیرینه مردم در استان بوشهر بوده که هنوز هم ادامه دارد و اگرچه با تفاوت‌هایی نسبت به قبل روبرو شده است ولی هنوز هم افراد زیادی از این طریق امرار و معاش می‌کنند.

بنادر استان بوشهر به خاطر همجواری با بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس قابلیت‌های بسیار زیادی برای تجارت دارند و این استان علاوه بر نقش مهمی که در صادرات ایفا می‌کند، به یکی از نقاط مهم برای واردات کالا نیز تبدیل شده است.

واردات کالا در چارچوب قانون انجام می‌شود و بازرگانان، لنج‌داران و فعالان اقتصادی استان بوشهر با رعایت قانون در این زمینه عمل می‌کنند.

البته افرادی نیز هستند که در برخی موارد اقدام به واردات کالاها و اقلامی می‌کنند که در چارچوب قانون نبوده و با اوراق و اسناد مربوطه مغایرت دارند که در این راستا نیروی انتظامی و مرزبانی تلاش گسترده‌ای برای مقابله با این موارد دارند.

تلاش‌های مرزبانی و دریابانی در سطح دریا و ساحل و نیروی انتظامی در سطح استان باعث شده تا ضمن کشف بخش زیادی از تخلفات، فضا برای متخلفان و قاچاقچیان هر روز تنگ و تنگ‌تر شود.

فضا برای قاچاقچیان تنگ شد

فرمانده مرزبانی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان بوشهر دارای موقعیت خاصی در کنار خلیج فارس است و همین باعث شده تا مردم استان بوشهر از طریق فعالیت‌های دریایی مشغول به کار شوند.

سرهنگ عبدالله خسروی بیان کرد: با تدابیر صورت گرفته که مرزبانی مجری این تصمیمات است، مقابله جدی با فعالیت‌های قاچاقچیان در سطح استان بوشهر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خورهای استان بوشهر تحت کنترل دریابانی است و این مناطق با جدیت تحت کنترل است ادامه داد: قاچاق در خورها به صفر رسیده و به ندرت انجام می‌شود و نگرانی از این بابت نداریم.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه به دنبال تسهیل تجارت هستیم اضافه کرد: ما بین تجارت و قاچاق تفاوت قائل هستیم و با فعالیت‌های غیرمجاز در این عرصه مقابله می‌کنیم و اجازه قاچاق نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تصمیم‌ساز خوبی برای حاکمیت به نفع مرزنشینان باشیم تصریح کرد: استیفای حقوق مرزنشینان را در ابعاد مختلف با همکاری سایر نهادها دنبال می‌کنیم.

خسروی بیان کرد: افراد معدودی دنبال قاچاق هستند و تبدیل به دانه درشت‌ها شده‌اند که این موارد را با جدیت برخورد می‌کنیم.

مقابله با قاچاق در دریا و خشکی/ فضا برای متخلفان در بوشهر تنگ شد

وی تاکید کرد: پرونده‌های متعددی در این زمینه تشکیل شده و برخورد قانونی با دانه درشت‌ها انجام می‌شود که تاکنون پرونده‌های بزرگی در این زمینه تشکیل شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف ۷۵ شناور حامل قاچاق در آب‌های استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: طی پنج ماه سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان بوشهر کشف شده است.

وی با اشاره به تشکیل ۶۰ پرونده قاچاق در سال جاری تاکید کرد: با توقیف ۱۱ فروند شناور حامل سوخت قاچاق در مجموع ۲۶۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان بوشهر توقیف شده است.

افزایش ۱۰ درصدی کشف قاچاق

فرمانده انتظامی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از افزایش ۱۰ درصدی کشفیات قاچاق طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق طی این مدت کشف شده است که دارای افزایش نسبت به سال قبل است.

سردار حیدر سوسنی از برخورد جدی با قاچاق سوخت در سطح استان خبر داد و بیان کرد: تلاش گسترده‌ای برای مقابله با قاچاق در استان بوشهر صورت گرفته و فضا برای قاچاقچیان تنگ شده است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی از هر ظرفیتی برای مقابله و برخورد قانونی و قاطع با قاچاقچیان استفاده می‌کند و در این راستا شاهد کشفیات گسترده و تشکیل پرونده‌های متعددی هستیم.

مرزبانان استان بوشهر شبانه‌روز و با دقت و هوشیاری کامل تمام نوار مرزی را زیر نظر دارند و نسبت به هرگونه ورود و خروج کالای قاچاق حساس بوده و با افراد خاطی به طور جد برخورد می‌کنند.