تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744620
شناسه : 3744620
تاریخ :
سامانه های هوشمند کنترل تردد در بنادر بوشهر و گناوه راه‌اندازی شد اقتصاد ایران: بوشهر- مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای تسهیل و تسریع امور مراجعان سامانه هوشمند کنترل تردد در بنادر بوشهر و گناوه راه اندازی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح که طی یک ماه گذشته در قالب پروژه‌های مرتبط با حوزه کنترل تردد هوشمند اجرا شده، سامانه هوشمند کنترل تردد بندر بوشهر وارد فاز اجرایی شده است.

وی بیان کرد: در این طرح، رانندگان خودروهای سبک و سنگین که قصد ورود به بندر بوشهر را دارند با ثبت‌نام و ثبت پلاک وسیله نقلیه خود در سامانه اینترنتی مدیریت تردد، دیگر نیازی به اخذ مجوزهای فیزیکی ندارند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این طرح با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نظیر دوربین‌های پلاک‌خوان، راهبند و نرم‌افزارهای تحت وب نسبت به تکمیل ثبت‌نام رانندگان اقدام می‌شود تا به سرعت و سهولت وارد بندر بوشهر شده و از خدمات بندری بهره‌مند شوند.

کاهش ترافیک در شهر

شکیبی نسب ادامه داد: این طرح ضمن سرعت بخشی در ورود کامیون، سبب کاهش ترافیک در خیابان‌های منتهی به بندر نیز می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین از دیگر مزایای این طرح می‌توان به عدم دخالت مستقیم نیروی انسانی، ارائه انواع گزارش‌های ترافیکی بندر و بهبود سطح کیفیت خدمت‌رسانی به مراجعان اشاره کرد.

شکیبی نسب بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در روزهای آتی این طرح برای جزیره نگین و بندر دیر نیز که از نقاط پرتردد استان هستند، اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: از دیگر پروژه‌های مرتبط با حوزه کنترل تردد هوشمند که در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده، نصب و راه‌اندازی گیت‌های تردد نفر رو در ورودی برج بندر بوشهر است.

استفاده از گیت‌های ساخت داخل

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در اجرای این طرح، از گیت‌های ساخت داخل استفاده شده که پس از نصب و راه‌اندازی به دستگاه‌های احراز هویت متصل شده و از طریق تشخیص چهره، اثر انگشت و کارت مهمان، قابلیت مدیریت و نظارت بر تردد افراد در ساختمان برج بندر بوشهر را فراهم می‌آورد.

وی گفت: طرح‌های یاد شده در مدت زمان دو ماه با تلاش شبانه‌روزی پرسنل فنی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات پیاده‌سازی و اجرا شده است.