تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744619
شناسه : 3744619
تاریخ :
روایتی از شهدای مدافع حرم استان قم/۴۷۸ پرونده از شهدا ثبت شده است اقتصاد ایران: قم- شهدای مدافع حرم فراتر از مرزهای جغرافیایی برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) در غربت جان باختند و امروز ۴۷۸ پرونده شهید مدافع حرم در قم به ثبت رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - دانیال قنبری: در این گزارش از حافظان حریم اهل بیتی (س) می‌گوئیم که نماد انسان کامل در مکتب اسلام هستند و با ایستادن در مقابل ظلم داعش، منطقه خاورمیانه را از وجود پلید این گروهک تروریستی پاک کردند.

سال‌ها از روزهای دفاع مقدس می‌گذرد و امنیت مرزهای ایران به مدد، بخش بزرگی از همان عاشقان شهادت، روز به روز مستحکم‌تر از قبل تأمین شده است.

نسل امروز هم از همان تبار است، مدافعان حرم نسل سوخته نیستند، بلکه نسلی هستند که مردانه برای دفاع از مرزهای ما در آن سوی مرزها و کیلومترها دورتر ایستادگی کردند، با اینکه می‌دانستند ممکن است شهید شوند ولی رفتند و ماندگار شدند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۱۸ مرداد، سالروز شهادت شهید «محسن حججی» را به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری کرد تا به پاس این روز از فداکاری و رشادت‌های مدافعان حرم و شهدای آن در دفاع از حرم آل الله و حمایت از مردم جنگ زده کشورهای عراق و سوریه قدردانی کنند.

شهدای مدافع حرم با جانفشانی خود اثبات کردند که اسلام یک مکتب انسان ساز و با عظمت و موفق است و در درجات قرب الهی و فارغ از همه گرفتاری‌هایی که ما در درون خودمان داریم، متنعم به نعمت‌های الهی شدند.

روایتی از شهدای مدافع حرم استان قم/۴۷۸ پرونده از شهدا ثبت شده است

شهید مدافع حرم علی اکبر عربی در تاریخ ۳ تیر ۱۳۵۵ در روستای سرکوبه شهرستان خمین چشم به جهان گشود. وی سابقه فرماندهی گردان بیت‌المقدس لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در قم و همچنین فرماندهی پایگاه بسیج شهید زین الدین را در کارنامه کاری خود دارد. علی اکبر سرانجام در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ حومه حلب در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید مدافع حرم مهدی علیدوست متولد ۲۵ مرداد سال ۱۳۶۵ در روستای آلانق تبریز بود. سه سال داشت که خانواده‌اش به شهر قم مهاجرت کرد و پس از گذراندن مراحل تحصیل و بعد از گرفتن دیپلم در سال ۱۳۸۳ جذب یگان صابرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

شهید مهدی علیدوست با شروع جنگ در سوریه داوطلب رفتن به جنگ شد تا در مقابل تکفیری‌ها از حرم اهل بیت (ع) دفاع کند که سرانجام ۲۵ مهر سال ۱۳۹۴ در سوریه به شهادت رسید.

شهید محمدمهدی مالامیری از شهدای مدافع حرم شهر مقدس قم است که در ۲۶ خردادماه ۱۳۶۳ چشم به جهان گشود و در نهایت در تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ در منطقه بصری الحریر استان درعای سوریه به شهادت رسید.

روایتی از شهدای مدافع حرم استان قم/۴۷۸ پرونده از شهدا ثبت شده است

شهید محمد مهدی مالامیری اولین روحانی مدافع حرم است که در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه به شهادت رسید و وی آرزو داشت: «آنچنان باید با داعش بجنگیم و بکشیم که اگر خود کشته شدیم، نباید چیزی از بدن ما بماند تا زحمت تشییع جنازه مان به دوش دیگران نیفتد».

شهید سعید سامانلو از دیگر شهدای مدافع حرم استان قم است که در دی ماه سال ۱۳۶۰ در یک خانواده مذهبی در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود و سرانجام در ۱۶ بهمن سال ۹۴ شهید سامانلو به همراه دوستانش شهید هاشمی و شهید زارع در شهر رتیان سوریه به شهادت رسیدند و مزار مطهر این شهدای والامقام در گلزار شهدای استان قم است.

شهید سعید کریمی یک شهید دهه هفتادی قمی بود که فقط ۲۹ سال سن داشت و در نهایت ۳۰ دی ۱۴۰۲ در حمله رذیلانه رژیم صهیونیستی به دمشق به مقام شهادت نائل آمد.

شهید علی آقا زاده نژاد متولد سال ۱۳۵۹ در قم بود و از سال ۱۳۷۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد، این شهید والامقام در طول دوران خدمت خود در جبهه‌های مختلف دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) حضور داشت.

روایتی از شهدای مدافع حرم استان قم/۴۷۸ پرونده از شهدا ثبت شده است

این شهید والا مقام سر انجام در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ در پی تجاوز آشکار نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه و حمله موشکی به ساختمان‌های محل استقرار و سکونت مستشاران ایرانی در سوریه در محله المزه دمشق، به همراه ۳ ایرانی دیگر و چند شهروند و نظامی سوری به شهادت رسید.

تاکنون ۴۷۸ پرونده شهید مدافع حرم در قم به ثبت رسیده و ۶۰۰۰ شهید، ۱۳۳۸۷ جانباز، ۶۰۸ آزاده بخشی از جامعه ایثارگری استان قم هستند و در فاصله سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۳۳۳ پرونده شهدای مدافع حرم تأیید شده است.

حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در گفت و گویی اظهار کرد: ملت ما خود را مدیون شهدا می‌داند و وفادار به این خون‌های پاک است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ادامه داد: شهدا با گذشتن از جان خویش و در معامله با خداوند متعال خود به بالاترین جایگاه دست یافتند. امنیت عزت و اقتدار نظام اسلامی از برکات و ثمرات خون‌های پاک شهدا است.

وی تاکید کرد: شهدای مدافع حرم فراتر از مرزهای جغرافیایی برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) در غربت جان باختند تا اسلام و انقلاب اسلامی سربلند در مسیر پیشرفت به راه خود ادامه دهد و بازماندگانشان با صبر، ایثار و ایستادگی پای آرمان شهدا و ادامه دهنده راه شهدا هستند.

حجت الاسلام هنرمند تصریح کرد: تاکنون ۴۷۸ پرونده شهید مدافع حرم در قم به ثبت رسیده است، شهدای مدافع حرم مایه عزت و سربلندی نظام اسلامی هستند.