تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3744603
شناسه : 3744603
تاریخ :
پارک تاکسی بدون حضور راننده در ایستگاه تاکسی چقدر جریمه دارد؟ اقتصاد ایران: عصر خودرو- «پارک در ایستگاه تاکسی بدون حضور راننده تاکسی»، ۵۰ هزار تومان جریمه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، از 23 تیرماه و بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که از سال 96 تاکنون تغییر نکرده بود، افزایش پیدا کرد و از این تاریخ به بعد تخلفات رانندگی با نرخ‌های جدید جریمه می‌شود. اقدامی که هدف از آن کاهش تصادفات و خساراتی جانی ناشی از آن و نیز افزایش نظم ترافیک عنوان شده است.

در این میان تخلف  «پارک در ایستگاه تاکسی بدون حضور راننده تاکسی» نیز کد تخلفی است که مشمول جریمه می‌شود، اما بسیاری از رانندگان تاکسی از آن بی‌خبرند. این تخلف با تخلف پارک وسایل نقلیه غیرمجاز در ایستگاه‌های تاکسی متفاوت بوده و شامل تاکسی‌هایی است که راننده در آن حضور ندارد.

این تخلف در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، 50 هزار تومان جریمه دارد. همچنین در سایر شهرها نیز این تخلف، 30 هزار تومان جریمه خواهد داشت.

ایستگاه تاکسی از جمله محل‌هایی است که علاوه بر اینکه خودروهای غیرمجاز امکان توقف در آن را نداشته و جریمه می‌شوند. خودروهای مجاز یعنی تاکسی‌ها نیز حتما باید با حضور راننده در آن توقف کنند و پارک تاکسی بدون حضور راننده نیز در آن ممنوع است.

مبلغ جدید جریمه توقف یا پارک خودروهای غیرمجاز در ایستگاه تاکسی و اتوبوس نیز برای کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، 90 هزار تومان، برای سایر شهرها 60 هزار تومان و در راه‌های روستای 90 هزار تومان است.