تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3744595
شناسه : 3744595
تاریخ :
راه اندازی مرکز سنجش و آکادمی فدراسیون دوچرخه سواری اقتصاد ایران: اردبیل_رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: به زودی مرکز سنجش و آکادمی فدراسیون دوچرخه سواری با هدف ارزیابی ورزشکاران، مربیان و کادر فنی راه اندازی می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رسول اسدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: چند روزی است که از المپیک برگشتیم و تنها نماینده کشورمان در رشته دوچرخه سواری با ۲۲ سال توانست طلسم ۱۶ ساله را شکسته و از خط المپیک عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج خوبی را در بازی‌های آسیایی کسب کردیم به طوری که پرتو آذری توانست مدال برنز بانوان را در این رشته کسب کند.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری به حرکت روبه رشد دوچرخه سواری اشاره کرد و گفت: با شتاب و هدفگذاری جاه طلبانه امیدواریم در رویدادهای مهم پیش رو به ویژه بازی‌های آسیایی ژاپن مدال‌های خوشرنگی را کسب کنیم.

اسدی افزود: ماه آینده در مسابقات قهرمانی جهان در سوئیس شرکت خواهیم کرد تا سه دوچرخه سوار رده استقامت آقایان و جوانان موفق به کسب مدال شوند.

وی از راه اندازی مرکز سنجش و آکادمی دوچرخه سواری با هدف ارزیابی مربیان، ورزشکاران و کادر فنی خبر داد و بیان کرد: با حمایت وزارت ورزش و تخصیص اعتبار مسئولیت اجتماعی وزارت نفت سعی داریم تا تجهیزات موردنیاز را خریداری کنیم.

۱۰۰۰ دوچرخه سوار سازمان یافته داریم

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری اظهار کرد: از لحاظ کمی نیز تعداد ورزشکاران رشته دوچرخه سواری افزایش یافته و در حال حاضر یک هزار نفر دوچرخه سوار سازمان یافته داریم که به صورت حرفه ای و ارائه کارت بین المللی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

اسدی ضرورت برگزاری لیگ پویا را از سال آینده در رشته دوچرخه سواری یادآور شد و بیان کرد: ۳۰ درصد ورزشکاران این رشته خانم و ۷۰ درصد آقا هستند و ما شاهد برگزاری مسابقات منظم لیگ بانوان در سطح کشور هستیم.

وی گفت: فدراسیون مسئولیت برگزاری و نظارت ورزشکاران حرفه ای را در این حوزه دارد و بخش همگانی دوچرخه سواری در حیطه اختیارات ما نیست و ما مشکلی را با برگزاری مسابقات دوچرخه سواری بانوان نداریم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری از برگزاری تور دوچرخه سواری آذربایجان در ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: این تور که در محدوده استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل برگزار می‌شود بزرگترین رویداد دوچرخه سواری کشور است که امسال با حضور ۱۶ تیم متشکل از ۱۲ تیم خارجی و ۴ تیم داخلی برگزار خواهد شد.